کد خبر: ۳۴۷۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

جایزه «دروغگویی درسیاست» فرانسه اهدا شد

«مارین لو پن» رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی» فرانسه، به دلیل اظهارات بی اساس در مورد مهاجران، جایزه «دروغگویی در سیاست» این کشور را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش تارنمای خبری «فرانس ت و انفو»، مجموعه اظهارات بی پایه و اساس رهبر جبهه ملی در مورد آوارگان و مهاجران سبب شد تا داوران این جایزه، مارین لو پن را شایسته مقام نخست دروغگویی در سیاست بدانند.

لو پن در ماه نوامبر (آبان/ آذر) ادعا کرده بود که به دلیل موج بیماری های واگیرداری که مهاجران به فرانسه آورده اند، بیمارستان های این کشور در وضع هشدار قرار گرفته اند. 

این تنها دروغ وی نبود و به نوشته روزنامه فرانسوی «لو موند»، وی پیشتر در جریان تبلیغات انتخابات محلی- استانی در مورد گستردگی موج مهاجرت، انگیزه مهاجران و نیز تروریسم؛ اظهارات نادرستی بیان کرده بود.

به گزارش ایرنا، حزب جبهه ملی در دور دوم انتخابات محلی- استانی فرانسه متحمل شکست سنگینی شد و حتی نتوانست آرای یک منطقه را هم به دست آورد. این حزب در دور نخست انتخابات در فضای پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) و در سایه اظهارات ضد مهاجران، توانسته بود نتایج بهتری کسب کند.

کمیته جایزه دروغگویی در سیاست متشکل از شش خبرنگار و یک سیاستمدار، دیروز (جمعه) نتیجه داوری خود را در مورد اظهار نظر سیاستمداران فرانسوی اعلام کرد.

«نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه نیز پارسال به دلیل اظهارات خلاف واقعش در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری 2012، برنده این جایزه اعلام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین