کد خبر: ۳۴۷۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
در دیدار معان نخست وزیر و وزیر توسعه قزاقستان ؛

ظریف: ایران از حضور تجار و صاحبان صنایع قزاقستان استقبال می کند

وزیر امور خارجه گفت: از حضور تجار و صاحبان صنایع قزاقستان استقبال می کنیم و برای تقویت روابط همه جانبه 2کشور اهمیت زیادی قائلیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و آست ایسکشف معاون نخست وزیر و وزیر توسعه و سرمایه گذاری قزاقستان امروز –یکشنبه- دیدار و مسائل 2 جانبه و راه های گسترش مناسبات 2 کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
وزیر امور خارجه با اشاره به روابط 2 کشور اظهار کرد: روابط متینی با قزاقستان داریم و نقشی که قزاقستان در تحقق دستاوردهای دیپلماتیک پرونده صلح آمیز هسته ای را فراموش نمی کنیم و قزاقستان همواره نقشی سازنده در مسائل منطقه ایفاء کرده است.

*رییس جمهوری قزاقستان اردیبهشت سال آینده به ایران سفر می کند

به گفته ظریف سفر رییس جمهوری قزاقستان در اوایل اردیبهشت ماه سال آینده سرآغاز یک مرحله جدیدی از مناسبات 2کشور قلمداد است.
وی تصریح کرد مقدمات سفر رییس جمهوری قزاقستان را سفرای 2 کشور آماده کنند.
وزیر امور خارجه افزود: ما ظرفیت های فراوان ترانزیتی و همکاری های تجاری و اقتصادی را از طریق بندرعباس و بندر چابهار فرار روی دو کشور متصور می باشیم و در این راستا شرکت های ایرانی از طریق خلق فرصت های متعدد، آمادگی مساعدت به قزاقستان را دارند.

* هیچ مانعی برای گسترش و تعمیق همکاری های تهران و آلماتی نیست

ظریف گفت: امیدواریم که بخش های خصوصی و دولتی قزاقستان از ظرفیت های خصوصی و دولتی ایران هر چه بیشتر از نزدیک با پتانسیل های ایران آشنا شوند و کارشناسان و مقامات 2کشور زمینه های ارائه تسهیلات و تضمین های لازم را برای سرمایه گذاران 2 کشور در پروژه های مورد نظر، آسان تر کنند.
ظریف با تاکید بر لزوم اجرایی کردن تمامی تصمیم های روسای جمهوری 2 کشور در سفر قبلی به آستانه خاطر نشان کرد که ما هیچ محدودیت و مانعی برای گسترش و تعمیق همکاریهای تهران و آلماتی نمی بینیم.

*ایران از توسعه همکاری های استانی و کشت فرا سرزمینی استقبال می کند
وزیر امور خارجه کشورمان با استقبال از گسترش همکاری های بانکی اظهار کرد: بعد از توافق برجام موانع قانونی برداشته شده ولیکن اراده دولتمردان کشورها در این میان می تواند مشوق تقویت همکاری های بانکی و اقتصادی 2کشور شود.
وی تصریح کرد که از توسعه مراودات و همکاری های استانی و کشت فرا سرزمینی استقبال و خواهان رایزنی های بیشتر برای تحقق این امور شود.

**همکاری مشترک ایران و قزاقستان در زمینه ساخت واگن قطار افزایش می یابد

آست ایسکشف معاون نخست وزیر و وزیر توسعه و سرمایه گذاری قزاقستان نیز در این دیدار گفت: ما به جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پیروزی های دیپلماتیک در رفع تحریم ها تبریک می گوییم.
وی گفت:ما هیچگاه روابطمان را مبنی بر مولفه های لرزان قرار نداده ایم و هیئت همراه ما در راس هیئت 250 نفره تجار و صاحبان صنایع برای بررسی سرمایه گذاری جدید و چشم انداز مراودات نوین به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده ایم.

* مراودات ترانزیتی را بیش از پیش گسترش می دهیم
ایسکشف افزود: شرکت های قزاقی در بندر عباس حضور فعال دارند و آمادگی داریم با برقراری خط راه آهن ایران و قزاقستان ، مراودات ترانزیتی را بیش از پیش گسترش دهیم و از طریق قزاقستان به عنوان مرکزیت دسترسی به مناطق آسیای دور به ویژه به بازارهای چین ارتباطات ریلی را گسترش دهیم.
وی با اشاره به مشارکت قزاقستان در زمینه ساخت واگن قطار خواهان افزایش همکاری مشترک با طرف ایرانی شده و افزود: قزاقستان علاقه مند است در حوزه های گردشگری، آموزش، همکاری های فرهنگی، همکاری های فیمابین را تقویت کند.
به گفته ایسکشف هیئت قزاقستان متشکل از استانداران و معاونان وزرای مختلف ظرف 2 روز آینده با وزرای کشاورزی ، صنعت و تجارت و اتاق بازرگانی ایران با تجار و همتایان ایرانی تبادل نظر خواهد داشت و هدف اصلی از این سفر رفع موانع بر سر راه تمامی شقوق همکاریهای بانکی و اقتصادی 2کشور می باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین