کد خبر: ۳۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۷:۱۷

آماده باش نظامی امریکا به متحدان خود

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری د.د.پ آلمان به نقل از منابع امنیتی غرب ادعا کرده بود که مقامات سیا در دیدار از ترکیه از نخست وزیر این کشور خواهان حمایت لجستیک و سیاسی از حمله هوایی به تاسیسات هسته ای و اهداف نظامی شده اند. آنها گویا از دولت ترکیه خواهان همکاری اطلاعاتی برای نظارت بر عملیات شده اند.
به گزارش این خبرگزاری، گاس، رئیس سیا، پرونده هایی را در مورد پیشرفت های هسته ای ایران و اطلاعاتی در مورد ارتباط ایران با القاعده به نخست وزیر ترکیه تسلیم کرده است.
این دیدارها در زمانی صورت گرفته که بحرانی جهانی بر سر اظهارات اخیر رئیس جمهور ایران بالا گرفته است وقتی به گفته یکی از مقامات ارشد نظامی آلمان، این قضیه فرصت خوبی را از سوی تهران ایجاد کرده است تا امریکا بتواند اهداف خود را خود پیاده کند.
منابع دیپلماتیک عرب در مورد این قضیه هنوز نشانی از امریکا ندیده اند و دیگر هم پیمانان ناتو هم می گویند که شاید این موضوع یک روند گذرا باشد تا فشارهای دیپلماتیک بر ایران افزایش یابد.
ممکن است چنین اطلاعاتی که منتشر می شود بخشی از برنامه امریکا برای نشان دادن جدیت خود به ایران هستند تا این کشور متوجه شود که ادامه مذاکرات بهتر از مقابله است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین