کد خبر: ۳۴۸۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴

سقوط آزاد شاخص بورس لندن و قیمت نفت برنت

هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات در عصر روز سه شنبه در بازار لندن با 7.1درصد کاهش به 30.54دلار رسید.
آفتاب‌‌نیوز : شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، روز سه شنبه، همزمان با کاهش قیمت نفت خام برنت دریای شمال، سقوط مجددی را تجربه کرد.

به گزارش ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعدازظهر روز سه شنبه با کاهشی یک درصدی مواجه شد.

شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 57 واحد کاهش، به 5 هزار 632 واحد رسید که پایین ترین حد از سال 2012 میلادی بشمار می آید.

روز دوشنبه گذشته در اولین روز کاری هفته نیز 2.7درصد از ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن کاسته شده بود.

گفته می شود کاهش ارزش شاخص بورس لندن در روز گذشته سبب شد که 33 میلیارد پوند از ارزش سهام شرکت های بزرگ در فهرست این بورس کاسته شود.

علاوه بر شاخص سهام بورس فوتسی، ارزش سهام بورس های شاخص اروپایی و نیز بورس های آسیایی از جمله بورس توکیو کاهش داشتند.

هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات در عصر روز سه شنبه در بازار لندن با 7.1درصد کاهش به 30.54دلار رسید.

به گزارش منابع انگلیسی، بهای نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز سه شنبه با 1.45 دلار کاهش یا 5 درصد کاهش، به 28.23دلار رسید.

تحلیل گران از جمله علل سقوط جدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی را ناشی از عدم توازن میان عرضه و تقاضا و نیز کاهش آهنگ رشد اقتصادی در کشورهایی چون چین و یا افت نسبی فعالیت ها در اروپا عنوان کرده اند.

آژانس بین المللی انرژی در آخرین پیش بینی اش اعلام کرده است در کوتاه مدت میزان عرضه نفت خام در بازار بالا خواهد بود و این در حالی است که تقاضا برای آن روندی ضعیف خواهد داشت. این به معنای آن است که روند نزولی قیمت نفت خام به احتمال زیاد ادامه خواهد داشت.

براساس ارزیابی های این آژانس با توجه به افزایش تولید نفت خام ایران و عراق از جمله اعضای مهم اوپک، میزان تولید روزانه این سازمان در سال 2016 همچنان بالا خواهد بود.

هر بشکه نفت خام دریای برنت که در ژوئن سال 2014 میلادی، در حدود 115 دلار به فروش می رسد در اوایل سال گذشته میلادی به حدود 60دلار و اوایل سال جاری میلادی به سطح 30 دلار رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین