کد خبر: ۳۴۸۵۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
سلطانی فر خبر داد:

ارائه بسته پیشهادی گردشگری با 1500 طرح و اعتبار 30 میلیارد دلار

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارائه بسته پیشنهادی گردشگری کشور با یک هزار و 500 طرح و اعتبار 30 میلیارد دلار خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه پنجشنبه در آئین بهره برداری از نخستین هتل دریایی ایران در جزیره کیش با تبریک ایام دهه مبارک فجر و پیروزی بزرگ ملت ایران در جریان مذاکرات هسته ای و اجرا شدن برجام گفت: تیم ایران در یک مذاکره سخت و نفس گیر پس از 30 ماه موفق شد با درایت رئیس جمهوری و ارشادهای رهبر معظم انقلاب به 2 هدف بزرگ یعنی حفظ حقوق هسته ای و لغو تحریم ها دست یابد و این دستاورد بزرگ پس از پیروزی در جنگ تحمیلی 2 برگ زرین در تاریخ سیاسی معاصر ایران است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری ایران در بخش فرهنگی، تـاریخی، زیارتی، طبیعی و گردشگری و سلامت اظهار کرد: با رویکرد خوب دولت تدبیر و امید شاهد گسترش تعامل با دنیا و افزایش روند ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم.

سلطانی فر با یادآوری اینکه در 2 بخش گردشگری داخلی و خارجی رشد قابل توجهی در 2 سال گذشته داشتیم، افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان 4.6 درصد است اما در 2 سال گذشته شاهد رشد 12 درصدی جذب گردشگر در ایران بوده ایم.

وی تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده و برنامه ریزی ها باید در 10 سال آینده روند رشد سالانه 12 درصد گردشگر را داشته باشیم و از رقم پنج میلیون گردشگر خارجی فعلی در سال 93 در افق 1404 یا 2025 میلادی به حدود 20 میلیون گردشگری با 30 میلیون دلار درآمد برسیم.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، بسته پیشنهادی گردشگری کشور برای فضای پس از تحریم با تدبیر و درایت دولت آغاز شده و شامل یک هزار و 500 طرح با اعتبار 30 میلیارد دلار است که در پایگاه اطلاع رسانی سازمان به زبان های مختلف ارائه شده است. وی ادامه داد: هر ماه شاهد حضور تعداد قابل توجه فعال گردشگری از کشورهای خارجی هستیم که با توجه به رونق گردشگری کشور، این فعالان آماده سرمایه گذاری هستند و این مساله در رونق گردشگری بسیار اثر گذار است.

معاون رئیس جمهور لازمه رسیدن به 20 میلیون گردشگر در سال را نیازمند اقدام هایی دانست و گفت: برای این منظور باید به سرعت تسهیلات صدور ویزا را گسترش می دادیم و امروز با افتخار به دنیا می گوییم که در کشور ما امنیت لازم برقرار است به گونه ای که که برای اتباع 190 کشور در دنیا و در هفت مرز هوایی در فرودگاه های مختلف ویزای 30 روزه صادر می کنیم که 15 روز قابل تمدید است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت قرار بود تا پایان سال 2016 صدور ویزای الکترونیک انجام گیرد که امروز این نوید را می دهیم که این اقدام و فرآیند آن 6 ماه زودتر از زمان وعده داده شده عملیاتی خواهد شد.

سلطانی فر گفت: در بخش لغو روادید 2 طرفه با کشورهای مختلف سلسله مذاکراتی دنبال می شود که امیدواریم با تعدادی از کشورهای دنیا لغو روادید متقابل را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در بخش گسترش شبکه حمل و نقل هوایی پس از سال ها فشار و تحریم و محدودیت های ظالمانه و ناعادلانه، ناهماهنگی های در ایرلاین ها وجود داشت که با خیز دولت و تدابیر اتخاذ شده دوره ای جدید در صنعت هواپیمایی را آغاز می کنیم.
وی اظهار کرد: وضعیت ایرلاین ها خوب نیست و از حدود 250 فروند ایرلاین، یک سوم به دلیل تحریم ها و مشکلات زمین گیر هستند.

سلطانی فر گفت: قرار داد مهمی در سفر عزتمندانه دکتر روحانی رئیس جمهوری به فرانسه منعقد شده که این صنعت را در آستانه شکوفایی جدید قرار خواهد داد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به گسترش دفاتر جذب گردشگر و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: در کشور حدود یک هزار و 100 هتل و 600 هتل آپارتمان وجود دارد که از این تعداد و تا 2 سال قبل 125 هتل چهار و پنج ستاره بودند.

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر گردشگران خارجی متقاضی استفاده از این نوع هتل ها هستند، در 2 سال گذشته سیاست ما بر تکمیل طرح های نیمه تمام بوده است که با افتتاح نخستین هتل دریایی پنج ستاره ایران در کیش تعداد این نوع هتل ها به حدود 142 هتل رسیده است.
سلطانی فر گفت: برای اینکه از پنج میلیون گردشگر فعلی در افق سند چشم انداز به 20 میلیون گردشگر برسیم باید تعداد هتل های چهار و پنج ستاره را تا 10 سال آینده به 400 هتل افزایش دهیم و هر سال 20 تا 25 هتل به مجموعه موجود اضافه کنیم.

وی بخش گردشگری کشور را یکی از بخش های مهم فرهنگی، اقتصادی در رونق امروز کشور دانست و گفت: این بخش می تواند موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود باشد حدود 950 طرح با اعتباری معادل 30 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و این حجم سنگینی از طرح های امروز کشور است.
معاون رئیس جمهوری گفت: تلاش این است که با حمایت های مختلف، تسهیلات ارزان قیمت و برطرف ساختن موانع، این تعداد هتل ایجاد شود.

سلطانی فر با بیان اینکه از سال ١٣٠٠ که اولین هتل امروزی در شهر قزوین به نام گراند هتل به بهره برداری رسید، تا سال ٩٢ که دولت تدبیر و امید کار را بدست گرفت، ١٢٤ هتل چهار و پنج ستاره به بهره برداری رسیده و این در حالی است که براساس برنامه ریزی های سازمان میراث فرهنگی کشور تلاش می کنیم در یک دوره هشت ساله برابر با ٩٢ سال گذشته هتل بسازیم و گردشگری را رونق دهیم.

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری زود بازده، توجیه دار، اشتغالزا و سبز است و باید به سرعت تمرکز و سرمایه گذاری های خود را در این زمینه گسترش دهیم.
وی به اتفاق های خوب 2 سال و نیم گذشته در بخش گردشگری و صنعت در کیش اشاره کرد و گفت: چهره امروز کیش به زعم کیشوندان چهره ای متفاوت با گذشته است و امیدواریم آمار گردشگران کیش در پایان سال به 2 میلیون گردشگر برسد.

سلطانی فر گفت: هر حرکت اقتصادی و عمرانی انجام شده در کشور سبب عزت و غرور ایرانیان است و امیدواریم پس از لغو تحریم ها و آغاز شدن دوره جدید فعالیت های سیاسی و اقتصادی دوران بزرگی و عزت ایران و ایرانی استمرار پیدا خواهد کرد، ایران بزرگ بوده، هست و خواهد بود.
11 طرح عمرانی، تجاری و گردشگری روز پنجشنبه و همزمان با 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در جزیره کیش به بهره برداری رسید.

مجموعه گردشگری و هتل پنج ستاره دریایی ترنج نخستین هتل دریایی در ایران است که در 2 مرحله ساخته می شود، مرحله نخست آن با یکصد واحد کف شیشه ای پنجشنبه شب با حضور مسئولان به بهره برداری رسید و مرحله دوم آن در دست اجرا است.
2 جزیره مصنوعی در این هتل دریایی برای جذب پرندگان مهاجر و حفظ اکوسیستم طبیعی مجموعه انجام گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ملت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
0
0
خدا کنه ولی اگر گروههای خود سر فتنه ای دیگر بر پا نکنند و به هتلها و گردشگران حمله نکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین