کد خبر: ۳۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۴ - ۲۳:۱۳

جایزه ای که گم شد

آفتاب‌‌نیوز : ولی با وجود تمامی همراهی ها و تعامل طرفین، آنها که مطبوعات آزاد و مستقل در عذاب بوده و اصولا تمایلی به پیدایش چنین وضعیتی برای رسانه ها نداشتند از راه های مختلف به برخورد با این جماعت پرداخته و در راه مهار آنها قدم بر می داشتند. 

البته در این میان بعضی از روزنامه ها و دست اندرکاران مطبوعات نیز بدون توجه به این واقعیت که تمامی اعضای این صنف یک خانواده هستند که دارای عقاید و گرایشات گوناگون می باشند علیه همکاران و هم صنف های خود موضع گرفته و از پیدایش مشکل و نا امنی برای آنها خرسند می شدند. این وضعیت متاسفانه سبب تضعیف بیش از پیش جامعه مطبوعات گردیده و از اعتبار و توانمندی آنها می کاست با این حال خاتمی نشان داد که خود از این صنف است و دوستدار این گروه که در راه اطلاع رسانی تلاش می کنند. 


او برای قدردانی و تجلیل از روزنامه نگاران هدیه ای در نظر گرفت که متاسفانه به دلیل سستی و بی توجهی انجمن صنفی با اما و اگرهای بسیار مواجه گردید در نهایت نیز با تغییر دولت، تمامی ماجرا وضعیت جدیدی پیدا کرده و وزارت ارشاد و متولی این قضیه گردید. 


در زمان خاتمی دست اندرکاران کنونی وزارت ارشاد و انجمن صنفی مطبوعات در دو جبهه و جناح متقابل قرار داشتند و مشخص بود که در دوران جدید انجمن صنفی جایگاه خود را نتواند حفظ کند. 


لذا روزی که اعلام شد هدیه خاتمی برای خبرنگاران و روزنامه نگاران به خزانه بازگشته و وزارت ارشاد قرار است به توزیع آن اقدام کند مشخص شد که این بار این وزارت خانه دوستان و هم فکران را برتر دانسته و آنها را در اولویت قرار خواهد داد. 


چند روزی است که وزارت ارشاد اعلام کرده که کار توزیع هدیه خاتمی را به صورت نقدی آغاز کرده است ولی مشخص نیست که این هدیه شامل چه کسانی شده و چگونه توزیع می شود؟ 


اطلاع رسانی در این ارتباط به گونه ای نیست که شفاف بوده و همگان در جریان آن قرار بگیرند به همین دلیل این ذهنیت برای بسیاری از رونامه نگاران به وجود آمده که سهمی از این هدیه نخواهند برد زیرا به قولی خودی نبوده و از نگاه ارشادی ها در صف دوستان قرار ندارند. 


از روزی که انجمن صنفی روزنامه نگاران اعلام کرد که هدیه رئیس جمهوری را به صورت کامپیوتر های دستی در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد مشخص شد که آنها هم دوستان و رفقایشان را ارجح دانسته و به دیگران توجهی نخواهند کرد. امروز نیز با وجود این که شرایط تغییر یافته ولی به نظر می رسد در هر حال سر من و امثال بنده از این هدیه بی کلاه مانده و هدیه ای در اختیار ما قرار نخواهد گرفت. هر چند از همان ابتدا که خاتمی اعلام کرد هدیه ای قرار است. 


در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد بنده و امثال بنده امید چندانی به دستیابی به آن نداشتیم اما با سیاستی که ارشادی ها پیش گرفته اند امید اندکی هم که وجود داشت کاملا از دست رفته و این واقعیت آشکار شده که در هر حال، عده قابل توجهی از روزنامه نگاران و دست اندرکاران مطبوعات از سوی هیچ یک از جناح ها خودی تصور نشده و باید در تنگنا قرار بگیرند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین