کد خبر: ۳۴۸۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷

صدور احکام عضویت 27 هزار پلیس افتخاری

مدیرکل پلیس افتخاری ناجا با اشاره به جذب بیش از 50 هزار پلیس افتخاری و صدور احکام عضویت برای 27 هزار نفر از آن‌ها، گفت: اربعین، ظرفیت مناسبی برای به‌کارگیری پلیس‌های افتخاری در استان ایلام است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ «محمدرضا اکرمی» در نشست استانی پلیس‌های افتخاری در ایلام اظهار کرد: پلیس افتخاری بر اساس قانون استخدامی نیروی انتظامی در دستور کار قرارگرفته و یک پلیس مردمی است و نیروی انتظامی به استناد قانون استخدامی ناجا از بین آحاد مردم برای ارتقای احساس امنیت، استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اقدام به جذب و آموزش و سازمان‌دهی نیروهای مردمی در قالب پلیس افتخاری کرده است.

وی بابیان اینکه پلیس افتخاری شامل افرادی می‌شود که داوطلبانه حاضر به همکاری با نیروی انتظامی شده‌اند و ناجا این افراد را سازمان‌دهی و به آنان آموزش می‌دهد افزود: در حال حاضر 50 هزار نفر به‌عنوان پلیس افتخاری جذب‌شده اند و تاکنون اسامی 27 هزار پلیس افتخاری پس از طی مراحل گزینش و فراگیری آموزش‌های لازم در سامانه اطلاعاتی ناجا ثبت و احکام عضویت آن‌ها صادرشده است.

اکرمی بابیان این‌که در ابتدا، پلیس‌های افتخاری احراز صلاحیت می‌شوند، گفت: پلیس‌های افتخاری از میان افراد مورد اعتماد جامعه جذب می‌شوند که پس از آموزش تخصصی و عمومی در مأموریت‌های اجتماعی به‌کارگیری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس افتخاری ناجا با اشاره به اینکه پلیس افتخاری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند، ایفا کند گفت: استان ایلام از ظرفیت‌های مناسبی برای به‌کارگیری پلیس‌های افتخاری برخوردار است که نمونه بارز آن، اربعین حسینی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین