کد خبر: ۳۴۸۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

مرگ ناگهانی مصرف‌کنندگان داروهای انرژی‌زا

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، گفت: متاسفانه مصرف داروهای انرژی‌زا و موادمخدر به بهانه پرورش اندام در باشگاه‌ها، موجب بروز نارسایی‌های قلبی، سکته قلبی و مرگ ناگهانی می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر مسعود اسلامی در آستانه برگزاری سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره‌های قلب و عروق نسبت به افزایش مصرف داروهای انرژی‌زا میان جوانان هشدار داد و گفت: مصرف داروهای انرژی‌زا به بهانه افزایش انرژی و تقویت ماهیچه‌ها در بین جوانان افزایش یافته که مصرف این مواد عوارض فراوانی برای سلامت قلب به همراه دارد.

وی افزود: متاسفانه برخی دانشجویان در شب‌های امتحان برای بیدار ماندن و درس خواندن از داروهای انرژی‌زا استفاده می‌کنند که موجب ایست قلبی، سکته قلبی و در نهایت مرگ قلبی می‌شود.

دبیر انجمن آترواسکلروز ایران، عنوان کرد: برخی داروهای انرژی‌زا تحت عنوان داروهای «آنابولیک» در باشگاه‌ها برای دوپینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند که این داروها موجب تخریب عضله قلب، نارسایی قلبی، نامنظمی شدید قلبی و ایست قلبی می‌شود.

اسلامی، آمفتامین را دسته دیگری از داروهای تهدید کننده سلامت قلب دانست و اظهار کرد: قرص‌های آمفتامین، شیشه، ایکس و... نیز عوارض شدید قلبی به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، دبیر علمی برگزاری سمپوزیم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره‌های قلب و عروق در بخش دیگری از سخنانش نسبت به داروهای گیاهی که برای کاهش وزن شدید در ماهواره تبلیغ می‌شود، هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود افراد به هیچ عنوان این دسته از مواد تبلیغی را مورد استفاده قرار ندهند، زیرا این دسته از مواد ترکیبات مشخصی ندارند و می‌تواند موجب مرگ ناگهانی شود.

براساس گزارش روابط عمومی انجمن آترواسکلروز، سمپوزیوم یک روزه نکات مهم در درمان هیپرتانسیون شریانی و مشاوره‌های قلب و عروق ۳۰ بهمن در هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین