کد خبر: ۳۴۹۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

نخست وزیر فرانسه: اروپا نمی تواند پناهجوی بیشتری را بپذیرد

«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه از با حمایت از سختگیرانه شدن سیاست های اروپا در قبال آوارگان و مهاجران، گفت: اروپا نمی تواند پناهجوی بیشتری را بپذیرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، تارنمای تلویزیون فرانسه «فرانس ت و انفو» اعلام کرد، والس که در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور یافته بود از یک مرکز پذیرش مهاجران در این شهر آلمان دیدن کرد.
وی در این فرصت با حمایت از سیاست هایی که به کاهش موج مهاجرت به اروپا بیانجامد، مخالفت خود را سهمیه بندی آوارگان و مهاجران در اروپا اعلام کرد.

نخست وزیر فرانسه گفت: همه خوب می دانند که این وضعیت نمی تواند به طول انجامد. اروپا نمی تواند همه پناهجویان یا پناهجوی بیشتری را بپذیرد.
وی همچنین یادآوری کرد که با اجرای ساز و کار توزیع مهاجران در اتحادیه اروپا همان گونه که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیشنهاد کرده بود، موافق نیست.
وی با حمایت از سیاست بازگرداندن مهاجرانی که حق پناهندگی به آنان تعلق نمی گیرد بر لزوم حفاظت از مرزهای خارجی اروپا توسط گارد مرزی، تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حمایت از ترکیه، لبنان، اردن و یونان در زمینه اسکان آوارگان و مهاجران، گفت اگر حمایت از این کشورها و حفاظت از مرزهای خارجی صورت نگیرد، نه تنها معاهده شنگن که طرح اتحادیه اروپا با بحران جدی مواجه خواهد شد.
والس روز جمعه نیز در گفت و گو با رسانه های آلمانی با انتقاد از سیاست مهاجرپذیری صدر اعظم آلمان مبنی بر گشودن مرزها به روی مهاجران، گفت: این سیاست که بطور موقت قابل توجیه بوده نمی تواند در طولانی مدت ادامه یابد.

وی گفته بود: ظرفیت ما برای پذیرش (مهاجران) محدود است، تنش های هفته های اخیر در آلمان و همچنین در بخش های دیگر اروپا، ما را بر آن می دارد تا به روشنی اعلام کنیم که اروپا نمی تواند همه مهاجران را از سوریه، عراق یا آفریقا بپذیرد.

در هفته های گذشته مقامات برخی از کشورهای اروپایی همچون فنلاند، سوئد و بلژیک از رد درخواست پناهندگی تعداد قابل توجهی از آوارگان و مهاجران و نیز اخراج آنان سخن گفته اند.
جنگ و ناآرامی های خاورمیانه و شمال آفریقا که با حمایت و مداخله نظامی آمریکا و برخی کشورهای غربی و عربی در منطقه به راه افتاده است، به افزایش شمار آوارگان و پناهجویان جنگی منجر شده و این امر اروپا را با بزرگترین بحران مهاجرت پس از جنگ جهانی دوم رو به رو کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین