کد خبر: ۳۴۹۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

سوئیس حافظ منافع عربستان در ایران شد

من از طرف‌های ذی ربط درباره بحران یمن و سوریه می‌خواهم برای خاموش کردن آتش جنگ در این دو کشور و رساندن کمک‌ها به نیازمندان تلاش کنند.
آفتاب‌‌نیوز :  وزیر خارجه سوئیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عربستانی‌اش در ریاض از طرف‌های ذی ربط در پرونده یمن و سوریه خواست تا هرچه سریعتر به درگیری‌ها در این دو کشور پایان داده و آتش جنگ در سوریه و یمن را خاموش کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، دیدیه بورک‌هالتر، وزیر خارجه سوئیس در این کنفرانس خبری که در ریاض برگزار شد، گفت: این اولین دیدار ما با یکدیگر است و من قبل از همه چیز از عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان تشکر می‌کنم. دیدار ما درباره مسائل مشترک و پاره‌ای از موضوعات منطقه‌ای بود و نتایج مثبتی داشت. من با چند پیام به ریاض آمده‌ام که یکی از آنها تقویت روابط دیپلماتیک و دو جانبه است. عربستان و سوئیس از 60 سال قبل با یکدیگر روابط دیپلماتیک دارند، ما منافع مشترک گسترده‌ای داریم و در دیدارمان با الجبیر درباره مسائل مختلفی رایزنی کردیم.

درباره بحران سوریه و یمن نیز وزیر خارجه سوئیس تاکید کرد: من از طرف‌های ذی ربط درباره بحران یمن و سوریه می‌خواهم برای خاموش کردن آتش جنگ در این دو کشور و رساندن کمک‌ها به نیازمندان تلاش کنند.

الجبیر نیز با بیان اینکه در دیدارش با وزیر خارجه سوئیس درخصوص اوضاع منطقه، بحران سوریه، یمن و تحولات کلی جهان گفت‌وگو کرده اعلام کرد: از این پس سوئیس مسئول اداره سفارت عربستان در ایران و حافظ منافع ما خواهد بود و تسهیل ورود حجاج ایرانی به عربستان را عهده دار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین