کد خبر: ۳۴۹۱۰۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
شایعه‌سازی تندروها علیه نوه امام تمامی ندارد

در دیدار سیدحسن و آیت‌الله یزدی چه گذشت؟

در حالی که در اقدامی هماهنگ برخی از رسانه های منسوب به اصولگرایان تندرو به انتشار جزییاتی از دیدار سیدحسن خمینی و آیت الله یزدی (پس از اعتراض نوه امام خمینی به عدم احراز صلاحیتش در انتخابات خبرگان) منتشر کردند، کانال تلگرامی سیدحسن خمینی اعلام کرد که این دیدار دو نفره بوده و هیچ‌کس در آن حضور نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی ادعای سایت جهان نیوز و یک کانال تلگرامی در مورد جزییات دیدار یادگار گرامی امام راحل و آیت الله حاج شیخ محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری، یکی از نزدیکان بیت امام این مطلب را خلاف واقع و از ریشه دروغ دانست.

به گزارش آفتاب،، یکى از نزدیکان به بیت امام به جماران گفت: سایت جهان نیوز که چند روز پیش خبر از تیر خلاص به یادگار و بیت امام داده بود، در خبرى کاملا دروغ از محتواى جلسه محرمانه آیت الله یزدى و یادگار امام خبر داد. 

وی افزود: این سایت در حالى مدعی درخواست و التماس یادگار امام و سخنان حضرت آیت الله یزدى شد، که هیچ کس در آن جلسه حضور نداشته است. اینکه منبع این سایت چه بوده باید در جاى خود مورد بررسى قرار گیرد ولى لازم است در اینجا به اطلاع مردم شریف ایران برسانیم مضمون خود ساخته این خبر از ریشه دروغ است و کم نیست دروغ ها و تهمت هایی که در این ایام مدعیان دروغین و برخی افراد و سایت‌ها به خاطر منافع و مطامع خود و ایجاد مانع بین مردم که همان صاحبان اصلی انقلابند و فرزندان معنوی و فکری اندیشه معمار بزرگ انقلاب منتشر نموده اند. اگر لازم باشد و حضرت آیت الله یزدى مصلحت بدانند محتواى آن جلسه و آنچه پس از آن واقع شده مى تواند بسیارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحیت علمى یادگار امام را بگشاید.

به گزارش آفتاب، کانال تلگرامی سیدحسن خمینی نیز ادعای رسانه‌های تندرو درباره جزییات دیدار یادگار امام و آیت الله یزدی را تکذیب کرد و در ادامه به نقل از یک منبع آگاه ضمن دروغ دانستن این ادعاها نوشته است: "اگر لازم باشد و حضرت آيت الله يزدى مصلحت بدانند محتواى ان جلسه و آنچه پس از آن واقع شده مى تواند بسيارى از نقاط ابهام موجود در پرونده بررسى صلاحيت علمى يادگار امام را بگشايد. ... فعلا بنای کنارزدن پرده‌ها را نداریم و قطعا در فرصت مقتضی با مردم درمیان خواهیم گذاشت."

این در حالی است که امروز خبرگزاری نسیم آنلاین در خبری مدعی شد: "سیدحسن خمینی هفته گذشته در دیداری با آیت الله یزدی که به درخواست سیدحسن خمینی و در فضایی صمیمانه برگزار شد، دلایل عدم احراز صلاحیت خود برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را از این عضو فقهای شورای نگهبان جویا شده که آیت الله محمد یزدی در پاسخ به این سوال با اشاره به قوانین موجود در خصوص بررسی صلاحیت داوطلبین مجلس خبرگان رهبری توضیحاتی را در خصوص اثبات و احراز اجتهاد داوطلبان برای فقهای شورای نگهبان ارائه کرد".

به گفته این خبرگزاری آیت الله یزدی در این دیدار با تاکید بر اینکه طبق قانون سید حسن خمینی نیز از جمله کسانی بوده که باید در انتخابات خبرگان رهبری شرکت می کرده است گفت که برخی نگرانی ها در خصوص علل عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی بی مورد بوده و تنها علت این عدم احراز، شرکت نکردن وی در آزمون خبرگان و اثبات نشدن سطح علمی وی برای فقهای شورای نگهبان است.

افزون بر این کانال تلگرامی " اخبار ویژه انتخابات" نزدیک به جبهه پایداری نوشت: "سید حسن خميني هفته گذشته ديداري با آيت الله يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان داشته است که وی در این دیدار گریه کرده است. در این ديدار وي بخشي از دلايل ردصلاحيت خود را از آيت الله يزدي جويا مي شود كه اين عضو شوراي نگهبان توضيحاتي به وي ارايه و تأکید کرده است که «به هیچ وجه مسائلی به جز مسائل علمی چیز دیگری مطرح نبوده و نیست.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
5
148
درود بر سید حسن خمینی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
7
146
چرا 5نفر دیگه بدون شرکت در امتحان تایید شدند
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
كدوم 5 نفر؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
ردصلاحيت سيدحسن تنهايك دليل دارد وبس :ازجنس مردم بودن ومحبوبيت دردل مردم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
7
59
بااین حال مابازهم به سیدحسن خمینی رای میدهیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
15
سید حسن قابل احترام هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
1
سید حسن محبوب دلهاست و سیمایش یاد وخاطره امام (ره) را زنده می کند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین