کد خبر: ۳۴۹۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷

اعلام انصراف 2 کاندیدای مجلس در شیراز

فرماندار شیراز گفت: 2 نفر از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شیراز، انصراف خود را اعلام کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
حیدر عالیشوندی عصر یکشنبه 25 بهمن به خبرنگاران گفت: تاکنون 5 کاندیدای تائید صلاحیت شده در شیراز درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود را ارائه داده‌اند.

عالیشوندی با بیان این که 136 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بر اساس آخرین اعلام شورای نگهبان از حوزه انتخابیه شیراز تائید صلاحیت شده‌اند، گفت: با انصراف 2 کاندیدا رقابت برای 4 کرسی نمایندگی شیراز بین 134 کاندید ادامه خواهد داشت. قبل از این 4 کاندیدا از سایر حوزه‌های انتخابیه در استان فارس و کشور متقاضی رقابت در حوزه انتخابیه شیراز بوده‌اند.

عالیشوندی گفت: متقاضیان تغییر حوزه انتخابیه در شیراز، خواستار انتقال به حوزه‌های انتخابیه مرودشت، کازرون، ممسنی، سپیدان و لامرد را دارند. اگر با تقاضای این افراد و متقاضیان حضور در حوزه انتخابیه شیراز موافقت شود، تعداد کاندیداها در شیراز به 133 نفر خواهد رسید.

فرماندار و رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان شیراز همچنین گفت: تعداد کل شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه، 682 شعبه تعیین شده است که شامل بخش ارژن، بخش زرقان و 9 مرکز در شیراز خواهد بود.

عالیشوندی با بیان این که از کل شعب اخذ رای 68 شعبه سیار و 614 شعبه ثابت در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: شیراز و بخش مرکزی با تعداد 619 شعبه اخذ رای دارای 582 شعبه اخذ رای ثابت و 37 شعبه اخذ رای سیار است. تعداد شعب اخذ رای در بخش ارژن، 26 شعبه شامل 18 شعبه سیار و 8 شعبه ثابت بوده و تعداد شعب اخذ رای در بخش زرقان، 37 شعبه شامل 13 شعبه سیار و 24 شعبه ثابت است.

به گزارش ایسنا، عالیشوندی افزود: با توجه به پراکندگی و گستردگی در کلان شهر شیراز، شعب اخذ رای در قالب 9 مرکز تقسیم بندی شده که عوامل اجرایی این مراکز، با در نظر گرفتن تمهیدات و امکانات لازم، آماده برگزاری انتخابات در 7 اسفند سال جاری است.

فرماندار شیراز گفت: افزایش شعب اخذ رای نسبت به سنوات گذشته به دلیل تراکم جمعیتی در مناطق شیراز، به منظور قابل دسترس بودن شعب و راحتی مردم در روز اخذ رای در نظر گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین