کد خبر: ۳۴۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

مدودیف: تهاجم زمینی به سوریه به جنگ تمام عیار منجر می شود

«دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه گفت که تهاجم زمینی خارجی به سوریه به جنگ تمام عیار منجر و برای مهاجمان گران تمام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، مدودیف روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «یورو نیوز» در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر امکان عملیات زمینی در سوریه گفت: اگر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می خواهد کشورش وارد جنگ طولانی شود می تواند عملیات زمینی را در سوریه و اقدامات دیگر را شروع کند اما لازم نیست با این سخنان کسی را بترساند.
نخست وزیر روسیه افزود: باید وزیر خارجه آمریکا بر اساس آنچه که با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه مذاکره کرده است به توافق برسد و از اظهاراتی همچون آغاز عملیات زمینی با شرکت کشورهای عربی در شرایطی که سناریوی مورد نظر آنها تحقق نیابد خودداری کند.
وی ادامه داد: اخیرا به این سوال پاسخ دادم و بار دیگر تکرار می کنم هیچکس علاقمند به آغاز جنگ جدید نیست. عملیات زمینی جنگ تمام عیار طولانی مدت است و باید به این مساله توجه داشت.

از نخست وزیر روسیه سوال شد یکی از مسایل کلیدی، سرنوشت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است. آیا روسیه به حمایت از وی در لحظات حساس ادامه خواهد داد؟
مدودیف در پاسخ گفت: روسیه از شخص بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت نمی کند. روسیه از روابط دوستانه با دولت سوریه پشتیبانی و دفاع می کند و این روابط در دوره ریاست جمهوری بشار اسد شکل نگرفته است.
وی ادامه داد: به این نکته توجه داریم که در شرایط کنونی هیچ حکومت قانونی دیگر در سوریه جز دولت بشار اسد وجود ندارد. اگر کسی از او خوشش می آید یا خیر بشار اسد رئیس جمهوری فعلی است و اگر وی از این ساختار خارج شود، سوریه را هرج و مرج فرا خواهد گرفت.
مدودیف افزود: چنین وضعیتی را بارها در کشورهای خاورمیانه مشاهده کرده ایم که کشور دچار فروپاشی شد و نمونه ای از این حالت را در لیبی شاهد بودیم.
نخست وزیر روسیه روز شنبه نیز نسبت به تهاجم زمینی به سوریه وعواقب وخیم آن برای امنیت منطقه به امریکا و متحدانش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری روسیاسگودنیا، مدودیف در دیدار با «بوروت پاخور» رئیس جمهوری اسلوونی درمورد تهاجم زمینی به سوریه گفت: این بازگشت ازمسیر مذاکرات واقدامی نادرست است ونباید طرف های بحران سوریه یکدیگر را با این گونه اظهارات بترسانند.
وی با انتقاد ازکشورهایی که ازتهاجم زمینی به سوریه سخن می گویند، اظهارکرد: برغم به دست آمدن توافقات درمورد سوریه درنشست اخیر گروه حامیان سوریه درمونیخ، مقام های برخی کشورها تهدید می کنند که اگر اقدامات مورد نظر آنها انجام نگیرد عملیات زمینی درسوریه اجرا می کنند.

نخست وزیر روسیه با بیان اینکه نباید یکدیگر را با این گونه بیانات بترسانیم، گفت: می دانیم که قوانین وژست های رسانه ای وجود دارد اما در مکان نخست باید حل و فصل مسایل سوریه و ازسرگیری مذاکرات سوری وبرقراری آتش بس دراین کشور قرار گیرد.
مدودیف روز پنجشنبه هم درگفت وگو با روزنامه آلمانی «هندلزبلات» گفت : عملیات زمینی نیروهای خارجی درسوریه منجر به پایان مناقشه دراین کشور نمی شود بلکه آن را طولانی می کند.
وی ادامه داد: آمادگی برخی کشورها برای عملیات زمینی ضدتروریستی در سوریه مضر است زیرا طبق معمول هر گونه عملیات زمینی منجر به جنگ تمام عیار می شود.
مدودیف خاطرنشان کرد: عملیات زمینی به معنی ورود تمام کشورهای شرکت کننده در آن در یک جنگ دائمی است. این کشورها آیا فکر می کنند می توانند با سرعت این عملیات را به پایان برسانند؟

نخست وزیر روسیه گفت: چنین نخواهد بود به ویژه این امر در جهان عرب امکانپذیر نیست. در مناقشات آن منطقه معمولا تمام طرف ها با یکدیگر به جنگ می پردازند.
وی افزود: در سوریه وضعیت بسیار پیچیده است زیرا به این صورت نیست که ارتش سوریه با گروه های ضدتروریستی بجنگد و در صورت آغاز عملیات زمینی مناقشه ممکن است سالها به طول بیانجامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین