کد خبر: ۳۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

فرزندان مسئولان در معرض جریان نفوذ

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جریان نفوذ از فرزندان مسئولان یارگیری می‌کند و خطر نفود شبکه‌ای در دولت یا سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جریان نفوذ از فرزندان مسئولان یارگیری می‌کند و خطر نفود شبکه‌ای در دولت یا سازمان‌های مردم‌نهاد وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کبری خزعلی یکشنبه شب در جشن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار در محل خانه شهر کرمان اظهار داشت: پرستار تکمیل‌کننده کار پزشک است و می‌تواند سلامتی را هدیه آورد.

وی بیان داشت: حضرت زینب (س) اصلاح و نشان دادن واقعیت دین در عاشورا را بر عهده گرفتند و آن را در کربلا و شام به نتیجه رساندند.

خزعلی ادامه داد: حضرت زینب (س) همچنین از سه سالگی برنامه‌ریزی اداره خانواده را بر عهده داشت و از پدر و برادران خود حمایت می‌کرد و در شرایطی که امام زمانشان نیاز داشتند، همراه با ایشان حرکت کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تمجید از سریال کیمیا اضافه کرد: این سریال به ارائه نقش یک خانواده در انقلاب و جنگ تحمیلی پرداخت و امیدواریم برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم تا زندگی عملی ائمه اطهار (ع) را به صحنه بیاوریم.

وی با اشاره به مشکلات ازدواج در جامعه ابراز داشت: اکنون در جامعه با تاخیر در ازدواج مواجه هستیم و 12 میلیون جوان منتظر برنامه‌ریزی هستند و خانواده‌های ما به حمایت نیاز دارند.

خزعلی ادامه داد: برنامه‌ریزی و سیاست گذاری کلان دراین باره وجود دارد، اما در مرحله اجرا مشکل داریم به طوری که قانون تسهیل ازدواج از سال 85 معطل مانده است.

خزعلی متذکر شد: جوان می‌خواهد ازدواج کند، اما امکان مسکن و اشتغال وجود ندارد و خانواده‌ها نگران هستند و جوان ما دارد از دست می‌رود، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به جوانان ضربه می‌زند.

 وی افزود: یکی از اثرات نفوذ دلسردی جوانان است و جریان نفوذ همچنین جامعه را در فشار اقتصادی قرار می‌دهد و مشکلات اقتصادی، ناامید کردن استاد و دانشجو و سخت‌گیری‌ها موجب می‌شود، جوان دلسرد شود.

خانم خزعلی با اشاره به مشکلات دانشجویان بورسیه عنوان کرد: 3 هزار دانشجوی دکترا بلاتکلیف هستند در حالی که افرادی ایستادند تا حق را به این افراد بدهند و دادگاه بررسی کرد و فقط چند نفر از آنها نقص پرونده داشتند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خطرات جریان نفوذ تصریح کرد: جریان نفوذ از فرزندان مسئولان یارگیری می‌کند و خطر نفود شبکه‌ای در دولت یا سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد.

خانم خزعلی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ماه امسال ابراز داشت: مجلس در سایه و دولت در سایه با اطلاع‌رسانی ماهواره‌ای و تلفنی از راه‌های نفوذ دشمن در بحث انتخابات است، اما باید با تحقیق و بررسی درباره انتخاب اصلح تلاش کنیم تا افراد متخصص و متدین وارد مجلس شوند.

وی تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند، نماینده‌ای انتخاب شود که حرف آمریکا را بزند در حالی که انتخاب مردم ایران بر اساس ارزش، شایستگی، توانایی علمی و توانایی تجربی است و باید نماینده متخصص، متعهد و با تجربه باشد.

خزعلی عنوان کرد: ما جامعه‌ای می‌خواهیم که روی پای خود ایستاده باشد و عالی‌ترین رتبه‌ها را کسب کند، اما دشمن می‌خواهد تغییر به وجود نیاید.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و موضوع زن در آن متذکر شد: در برنامه ششم یک بند برای زنان است و آنهایی که مشاور وزیر هستند، می‌خواهند جایگاه خود را بالاتر ببرند، آیا اگر به طور مثال 20 نفر یا بیشتر بالا روند، مشکلات جامعه حل می‌شود؟!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: زنان در سه قوه حضور دارند و جایگاه عالی فراقوه‌ای را برای زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل داده‌اند تا مشاور رهبری باشند و برنامه‌ریزی کنند؛ این اقدام در دنیا بی‌نظیر است.

خزعلی افزود: ما در ایران بیشتر از جهان به اشتغال زنان نیاز داریم و زنان متخصص در همه زمینه‌ها باید حضور داشته باشند و ما به حضور آنها نیاز داریم و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین