کد خبر: ۳۴۹۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

میوه قاچاق چگونه با کانتینر وارد کشور شده است؟

نائب رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار گفت: واردات میوه‌ بصورت قاچاق به تولیدکنندگان داخلی ضربه می زند.
آفتاب‌‌نیوز :
نائب رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار- درخصوص اخباری مبنی بر توزیع 10 نوع میوه تازه‌خوری تابستانه در میدان میوه و تره‌بار در شب گذشته بیان داشت: این میوه‌ها به صورت غیر قانونی از مرزهای کشور وارد شده است و سوال اینجاست که نام این حجم میوه که با کانتینر جابجا شده را چگونه می‌توان میوه قاچاق گذاشت.

وی افزود: واردات این میوه‌ها ضرر زیادی به تولیدکنندگان داخلی می‌زند و همچنین ارز زیادی را از کشور خارج می‌کند.

شیرین‌کار با تاکید براینکه این حجم میوه چگونه غیرقانونی وارد کشور شده است بیان داشت: بر نهادی که این میوه‌ها را وارد می‌کند هیچ اشرافی نداریم اما اگر یک کالایی بخواهد از دبی به تهران وارد شود حتی اگر یک گوشی موبایل باشد از طریق غیرقانونی با مشکل مواجه می‌شود حال باید دید چگونه یک کانتینر از مرز رد شده و وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه زردآلو، انگور، هلو، شلیل، توسط این کانتینر وارد میادین میوه و تره‌بار شده است اظهار داشت: واردات غیر قانونی این محصولات بدون نظارت بهداشتی سازمان حفظ نباتات موجب ورود آفات به کشور می‌شود.

شیرین‌کار افزود: با وجود اینکه در کشور نارنگی تخم پاکستانی با کیفیت بالا تولید می‌شود اما شاهد ورود نارنگی پاکستانی که کیفیتی به مراتب پایین‌تر از تولید داخلی و قیمتی بالاتر دارد هستیم.

نائب رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار نظارت و جلوگیری از ورود این محصولات به کشور را بهتر از جمع‌آوری خرد این محصولات در میادین عنوان کرد و گفت: پیشگیری بهتر از درمان مقطعی است.
منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
0
0
نیمه شب وارد کردند همه خواب بو دند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین