کد خبر: ۳۴۹۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

رئیس سازمان انرژی اتمی: برجام فضای لازم برای تعامل سازنده با جهان را فراهم کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی، برجام را نتیجه حمایت های رهبر معظم انقلاب، تدبیر دولت و پایداری ملت ایران دانست وگفت: با این پیروزی بزرگ که در پرتو دیپلماسی هوشمندانه جمهوری اسلامی به ثمررسید، ضمن حفظ دستاوردهای هسته ای، فضای لازم برای تعامل سازنده با جهان فراهم شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا دکتر علی اکبر صالحی روز دوشنبه در همایش فرصت های پس از برجام که با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان استان قزوین برگزارشد، افزود: امروز غریو بلند عزت واقتدار ایران در جهان طنین انداز شده است و ملت فهیم ایران باتمسک به ریسمان الهی و ایستادگی و مقاومت، نتیجه کار خود را دریافت کردند.

وی اضافه کرد: در عصری که بحران هویت و پوچ گرایی دنیا را گرفته و انسان در حیرت و گم گشتگی سیر می کرد، ملت ایران با حرکتی آگاهانه، با یک انقلاب مردمی و الهام گرفته از آموزه های اسلامی، دین را با عمل به جوهره آن از مهجوریت خارج و معنای نهفته در انسانیت را هویدا کرد.
صالحی ادامه داد: ملت ایران با انقلابی مبتنی بر آموزه های اسلامی، نگاه نویی به زندگی را به بشریت ارایه کرد که تمام ابعاد وجودی بشر اعم از نیازهای مادی و به خصوص معنوی را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه پیروزی ایران در مذاکرات به برکت خونهای شهدای هسته ای بدست آمد، گفت: در مذاکرات با قدرت های 1+5 تیم ایران همچون گروهانی در برابر یک لشکر در عرصه تاخت و تاز منطق، علم و حکمت، با حفظ اقتدار، مصلحت و عزت، شب و روز تلاش کرد تا به پیروزی دست یابد.
معاون رئیس جمهوری در ادامه از استان قزوین به عنوان یکی از پایگاه های مهم فرهنگی در کشور یاد کرد و گفت: این سرزمین زرخیز با داشتن علمای بزرگ، مفاخر و مشاهیر بزرگ علمی، فرهنگی، هنری و رجال کاردان، یکی از مهمترین پایگاه های اصیل دینی و آفرینش های هنری و فرهنگی برجسته و مهم در کشور است.

صالحی افزود: جوانان میهن عزیزمان باید بدانند که جهت و ماهیت علم اندوزی در کشورمان با اندیشه های اسلامی با دیگر مکاتب رایج در جهان، تفاوتهای مبنایی و ماهوی دارد، به گونه ای که قطع پیوند بین علم و دین در آن مکاتب موجب شده است، علم و فناوری به ابزاری تخریب گرا برای اهداف غیرانسانی، کسب قدرت و سلطه نامشروع بر ملت ها بکار رفته و از قرن 19 تاکنون رقابتی نفس گیر برای سوء استفاده از ابزارهای علمی در جهت ساخت سلاح های ویرانگر آغاز شود.
صالحی با بیان اینکه علم و دین بدون یکدیگر به مقصد نمی رسند، گفت: دین بدون علم به جهالت و علم بدون دین نیز به مادی گرایی و پوچی می رسد و در صورت انقطاع و گسست آنها، محصول علم و فناوری های نوین، ظهوری اهریمنی مانند بمب اتمی در هیروشیما می یابد.
وی افزود: در این میان امت اسلامی به یمن بهره گیری از تعالیم اسلام راستین، مکتب انبیا و ائمه معصومین(ع) و پیوند محکم علم و دین از بسیاری از آسیب های موجود در شیوه تفکر دیگران مصون هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: دشمنی ها و بهانه جویی های غرب که در طول سال های گذشته با اتهامات بی اساس ساخت سلاح های هسته ای در ایران را مطرح می کردند، ناشی از ناآشنایی با اسلام و تعالیم رحمانی آن، عدم درک از تعلیم و تربیت اسلامی و ناآگاهی از ماهیت کمک کننده علوم اسلامی به انسان بود.
صالحی خاطرنشان کرد: بی شک ایران اسلامی اکنون بر سکوی یک جهش تاریخی قرار گرفته است و در این میان وظیفه ما بسترسازی مناسب برای استفاده بهینه از این فرصت تاریخی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نقش مسئولان، دانش آموزان و دانشجویان برای نقش آفرینی شایسته در این فضای جدید را مهم دانست و افزود: البته پیش نیاز این نقش آفرینی تاکید بر اتحاد و انسجام درونی و هوشیاری و هوشمندی ملت ایران است.

در پایان این مراسم از دکتر علی اکبر صالحی به عنوان یکی از مفاخر ارزشمند استان قزوین و چهره ای توانمند در ترکیب هیات مذاکره کننده هسته ای کشور تجلیل شد.
همچنین 66 معلم و 37 دانش آموز برگزیده استان قزوین در مسابقات پرسش مهر رئیس جمهوری نیز در این مراسم تقدیر شدند.
پرسش مهر رئیس جمهوری در اول مهرماه سال جاری با موضوع فرصت های پس از برجام مطرح شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین