کد خبر: ۳۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

"کراچی" در بین آلوده‌ترین شهرهای جهان

در جدیدترین بررسی روی میزان آلودگیِ شهرهای جهان، «کراچی» در پاکستان در میان آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : همچنین طبق دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت (WHO)، چهار شهر «دهلی‌نو»، «پاتنا»، «گوالیور» و «رایپور» در هند در فهرست آلوده‌ترین شهرهای جهان جای گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، همچنین نام شهرهای دیگری همچون پکن و پاریس در این فهرست دیده می‌شود اما انباشت ذرات معلق در آنها نسبت به شهرهای دو کشور پاکستان و هند به مراتب کمتر است.

بررسی مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد که در ماه جولای سال 2015، سه شهر پاکستانی «کراچی»، «پیشاور» و «راولپندی» جزو 20 شهر آلوده جهان بوده‌اند.

هفته گذشته نیز کارشناسان بر اساس بررسی‌های انجام شده دریافتند که آلودگی هوا سالانه به مرگ بیش از پنج میلیون و 500 هزار نفر در جهان منجر می‌شود که بیش از نیمی از این موارد در دو کشور هند و چین اتفاق می‌افتد.

کارشناسان هشدار دادند که تعداد مرگ و میرهای زودهنگام طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت مگر آنکه اقدامات جدی تری برای مقابل با آلودگی هوا اتخاذ شود.

به گزارش تریبیون، «میشل برائور»، استاد دانشکده بهداشت عمومی و جمعیت دانشگاه بریتیش کلمبیا در‌این‌باره اظهار داشت: آلودگی هوا چهارمین عامل اصلی مرگ و میر در جهان و فاکتور خطرزای زیست محیطی مهم برای بروز بیماری‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین