کد خبر: ۳۴۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۴ - ۲۳:۰۸

تمرین نظامی اسرائیل برای انفجار مرکز نطنز

آفتاب‌‌نیوز : دقایقی از این انفجارها نمی گذرد که بمب های هدایت شونده از نوع (GBU28) که بمب هایی هوشمند وسنگرکوب می باشند مراکز مختلف را در ایران مورد هدف قرار می دهند. این بمب ها را آمریکا چندی پیش در اختیار اسرائیل قرار داده است. 

با این سناریو روزنامه الوطن کویت یاداشتی را آغاز ونویسنده آن در ادامه می نویسد : اگر این تمرین نظامی که در صحرای نقب در یک مرکز شبیه سازی شده همانند یکی از مراکز اتمی ایران انجام گرفت به تحقق بپیوندد چه اتفاقی خواهد افتاد. 

در ادامه این نوشتار آمده است : چه خطراتی در پی این حمل منطقه خلیج فارس را در بر خواهد گرفت وبازتاب های تهدیدهای متقابل بین اسرائیل وایران بر این منطقه چه خواهد بود. 

به اعتقاد این روزنامه ی کویتی : جنگ وجدل حاکم بر کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس بر سر نحوه توصیف بمب اتمی ایران است ، آیا این بمب بمبی اسلامی محسوب می شود وآیا می توان آنرا نقطه قوتی برای شورای همکاری خلیج فارس بر شمرد یا خیر؟ 

همچنین مسئله دیگری که این منطقه را به خود مشغول داشته فرضیه حمله اسرائیل به ایران است ، اگر اسرائیل مراکز هسته ای ایران را مورد هدف قرار دهد آنگاه چه اتفاقی خواهد افتاد ؟ آیا حوزه جنوبی خلیج فارس خود را برای این سناریوی فاجعه بار آماده کرده اند ، آیا توانایی مقابله با این نگرانی را دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین