کد خبر: ۳۴۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۶

مهمترین اخبار ایران در رادیوهای بیگانه

آفتاب‌‌نیوز : سردبیر روزنامه رسالت مانند همیشه کوشید تا عبدالحلیم خدام را به اسراییل و امریکا نسبت دهد و گفت: اظهارات معاون سابق رئیس جمهوری سوریه بخشی از طرح امریکا و اسراییل علیه دمشق است.
در حالی که محمود احمدی نژاد امروز درصدد برآمد از زشتی سخنان یهود ستیزانه خود بکاهد و وقوع هولوکاست در جنگ جهانی دوم را تا حدودی بپذیرد، دیگر مقامات حکومت دینی ایران همچنان به افتراهای یهودستیزانه خود ادامه می دهند.
عماد افروغ در سخنان شدیداللحنی علیه یهودیان و اسراییل با دفاع از سخنان احمدی نژاد گفت، اگر پیشنهاد مقام رهبری تحقق یابد رای دهندگان هر نامی را که برای رژیم نوظهور خود انتخاب کنند اسراییل را انتخاب نخواهند کرد.
پاپ بندیکت شانزدهم در پیام سال نو میلادی خود به طور علنی از سخنان احمدی نژاد در انکار کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم و علیه موجودیت اسراییل انتقاد کرد.
بازتاب به طور صریح از سخنان احمدی نژاد انتقاد کرد و آن را بر خلاف مصالح ملی ایران دانست.
فشار افکار عمومی در ایران و سازمان های حقوق بشر، برای آزادی فوری رهبران سندیکاهای رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی که هنوز در زندان به سر می برند ابعاد گسترده تری یافت.
کانون مدافعان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای خواهان آزادی رهبران سندیکاهای رانندگان شرکت واحد و احقاق حقوق صنفی کارگران شد.
رسول تبریزی عضو کانون شوراهای کار فاش ساخت: در حالی که اجازه خانه در تهران 150 هزار تومان است، حقوق ماهیانه یک کارگر از 122 هزار تومان تجاوز نمی کند.
یک کارگر ساختمانی که قادر به اداره کردن معیشت خانواده خود نبود با ریختن بنزین بر روی خود به خود سوزی دست زد و در برابر شرکتی ساختمانی که حق او را پرداخت نکرده بود جان باخت.
رادیو بی بی سی
پاپ بندیک شانزدهم، از نخستین پیام خود در سال نو مسیحی در رم استفاده کرد تا سازمان ملل متحد را به برآورده کردن انتظارات درباره تعهد این سازمان برای ترویج صلح فراخواند.
اتحادیه اروپا می گوید، اختلاف بر سر بهای گاز میان روسیه و اوکراین، ضرورت وضع قوانین بین المللی را برای حفاظت از منابع انرژی را نشان می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین