کد خبر: ۳۴۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷

تشکر واشنگتن از بغداد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه رسمی ضمن تایید خبر آزادی سه پیمانکار آمریکایی ربوده شده در عراق بخاطر تلاش های دولت و نیروهای اطلاعاتی-نظامی این کشور در آزادی موفقیت آمیز اتباع آمریکایی از دولت عراق تشکر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
با تایید خبر آزاد شدن سه گروگان آمریکایی که ماه گذشته در اطراف شهر بغداد عراق ربوده شده بودند، وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای رسمی از دولت عراق بخاطر اقدامات انجام گرفته دولت و ارتش این کشور در یافتن و آزاد سازی این گروگان های آمریکایی تشکر و قدردانی کرد.

اوایل روز سه شنبه، خبرگزاری های آمریکایی به نقل از برخی مقامات آمریکایی و عراقی، آزادی سه شهروند آمریکایی که ماه گذشته توسط شبه نظامیان ربوده شده بودند را گزارش کردند که وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد ضمن تایید و استقبال از این خبر با انتشار بیانیه ای رسمی از دولت و ارتش عراق مراتب تشکر و قدردانی خود را اعلام داشت.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه از تلاش های دولت عراق علی الخصوص وزارت دفاع و اطلاعات ملی عراق در آزاد سازی موفقیت آمیز شهروندان آمریکایی ربوده شده در عراق قدردانی بعمل آمده است.

گفتنی است جان کری وزیر خارجه آمریکا، در حاشیه ملاقات های ماه گذشته خود با ظریف در اجلاس داووس، خواستار هرگونه تلاش ممکن از طرف ایران در حل معمای سه پیمانکار آمریکایی ربوده شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین