کد خبر: ۳۴۹۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

رکود در بازار سیم‌کارت/کد یک همچنان بالای 2.5 میلیون تومان

بازار سیم‌کارت که طی ماه‌های گذشته با سیر صعودی قیمت مواجه بوده، طی هفته‌های اخیر به اذعان فعالان بازار با رکود جدی مواجه شده است.
آفتاب‌‌نیوز : سیر صعودی قیمت سیم‌کارت در شرایطی متوقف شده که فعالان این صنف از رکود عجیب حاکم بر بازار خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر، سیم‌کارت‌های کد یک همراه اول بسته به میزان رند بودن شماره قیمتی بالغ بر 2.5 میلیون تومان دارند که البته اگر فردی قصد فروش خط خود را داشته باشد، با رقمی حدود 200 تا 300 هزار تومان از این مبلغ کاسته می‌شود.

سیم‌کارت‌های کد دو نیز قیمتی بالغ بر یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 500 هزار تومان دارند که به هنگام فروش توسط فرد، برای آنها رقمی بالغ بر یک میلیون و 100 تا یک میلیون و 200 هزار تومان پرداخت می‌شود.

این روزها قیمت کدهای سه نیز حدود یک میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند که البته همان‌طور که اشاره شد این قیمت‌ها براساس رند بودن شماره قابل افزایش است.

اما سیم‌کارت‌های کد چهار همراه اول این روزها با قیمتی بالغ بر 750 هزار تومان به فروش می‌رسند و برای خرید آنها رقمی حدود 600 هزار تومان هزینه می‌شود.

سیم‌کارت‌های کد پنج و شش همراه اول به ترتیب با قیمت‌هایی بالغ بر 600 و 400 هزار تومان به فروش می‌رسند و برای خرید آنها ارقامی حدود 450 و 400 هزار تومان هزینه می‌شود.

اما سیم‌کارت‌های کد هفت اپراتور اول این روزها با رقمی بیش از 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود و برای خرید این سیم‌کارت‌ها نیز بهایی بالغ بر 300 تا 350 هزار تومان پرداخته می‌شود.

در میان سیم‌کارت‌های دارای کدهای جدید آن دسته از شماره‌ها که با عدد هشت آغاز می‌شوند در صورتی که صفر باشند و پیشتر مورد استفاده قرار نگرفته باشند رقمی حدود 400 هزار تومان برای فروش در نظر گرفته شده و عددی حدود 300 تا 350 هزار تومان هم برای خرید این خط‌ها صرف می‌شود. البته در صورتی که این خط‌ها کار کرده باشند فروش آنها به قیمتی حدود 300 هزار تومان و خرید آنها با رقمی حدود 250 هزار تومان صورت می‌گیرد.

سیم‌کارت‌های کد 9 نیز با رقمی حدود 200 هزار تومان خریداری شده و بالغ بر 250 تا 300 هزار تومان به فروش می‌رسند.

سیم‌ کارت‌های همراه اولی که با کد صفر به تازگی وارد بازار شده‌اند از آن دسته سیم‌کارت‌ها هستند که به گفته فعالان بازار در حال حاضر حداقل در بازار آزاد خریدار چندانی ندارند و رقمی حدود 250 تا 270 هزار تومان برای فروش آنها در نظر گرفته شده است.

همچنین این خط‌ها با بهایی بالغ بر 200 هزار تومان خریداری می‌شوند. البته با تمام این تفاسیر فعالان صنفی تاکید دارند که این روزها رکود جدی بر بازار سیم‌کارت کشور حاکم است و همچنان خریدارانی که در این بازار وجود دارند ترجیح می‌دهند کدهای قدیمی‌تری مانند کدهای یک و دو را خریداری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین