کد خبر: ۳۴۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

طنز/ سوپرمن در مجلس و متلک جدید خیابانی!

آفتاب‌‌نیوز : شهرام شکیبا در ستون طنز روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:

آرام‌آرام به روزهای تبلیغات انتخاباتی نزدیک می‌شویم و عن‌قریب تفریحات سالم جدیدی برای مردم شکل می‌گیرد. نامزدها می‌آیند و حرف‌هایی می‌زنند که علاوه‌بر موجبات سرگرمی مردم، موجب رونق کشاورزی هم خواهد شد، چراکه بعضی‌هایشان حرف‌هایی می‌زنند که صیفی‌جات روی سر مستمع می‌رویاند.

بعضی‌ها وعــده‌های شگفت‌انگیــزی می‌دهند که انگار 200، 300 نفری با هم قرار است رئیس‌جمهور شوند. فقط خدا کند مردم هوشیار باشند و گمان نکنند قرار است سوپرمن، اسپایدرمن، بتمن، هالک و ... بروند مجلس و فی‌الفور همه مشکلات را حل کنند و غول را بفرستند پی لحیم‌کار حرفه‌ای!

من چسب نیستم

به جان خودم من آدم چسب و گیرنده (!) و بدقلقی نیستم که گیر بدهم به یک موضوع و ول‌کن ماجرا نباشم.

بالاخص وقتی سوژه‌ام کسی باشد که سلام‌وعلیک مختصری هم با او دارم. چه می‌شود کرد. آقای دکتر حدادعادل سخنگو شده است. «سخنگو» هم که رسمش از اسمش پیداست. قرار نیست کاری انجام بدهد و فقط باید سخن بگوید. همین حرف‌زدن خودش کار مهمی است، آن‌هم توی مملکت ما که هرچه کم داشته باشد، سخنگو کم ندارد و جناب حداد هم حسابی گذاشته پشت این سِمَت جدیدش و راه‌به‌راه سخن می‌گوید، پس طبیعی است که بشود سوژه دائمی «کاسه چهل‌کلید» اینجانب!

 ایشان در تازه‌ترین کاری که انجام داده‌اند، گفته‌اند: «آن اصول‌گرایانی که در لیست قرار نگرفتند، برای خدا بهتر است انصراف دهند؛ آنها نباید بی‌جهت رأی بشکنند که بعدا پشیمان بشوند.»

- منظور ایشان البته این نیست که انصراف اصول‌گرایان خارج از لیست به‌نفع خداوند متعال است و فقط کمی جابه‌جا گفته‌اند. خواسته‌اند قسم بدهند جماعت را بلکه کنار بروند.

منظورشان هم همان «توروخدا بروید» است. منتها خواسته‌اند خیلی به چشم نیابد که کار به قسم‌خوردن کشیده. هرچه باشد برای سخنگو اُفت دارد قسم بدهد.

جالب است بعضی‌ها هنوز امیدوارند رأی بیاورند و نگران شکسته‌شدن آرایشان هستند!

اگر جماعتی که در لیست نیامده‌اند، آن‌قدر رأی دارند که ممکن است به شکل منفرد رأی ائتلاف را بشکنند، پس چرا توی لیست نیستند؟ اگر هم رأی ندارند که سالبه به انتفای موضوع است. مگر اینکه جناب سخنگو ادای رأی‌دارها را درآورده باشد!

- این دوستان اصول‌گرا هم کلا جالبند و ایستاده‌‌اند که ایستاده‌اند و هیچ‌رقم هم راضی نمی‌شوند؛ اخلاق اصول‌گرایی است دیگر!
حدادعادل: «مجلس فقط جای خدمت به انقلاب نیست و اگر کسی به هر دلیلی ازجمله محدودبودن ظرفیت اسمش در فهرست قرار ندارد، می‌تواند در جاهای دیگر به انقلاب خدمت کند.

بعد آن‌هم درصورتی‌که به احتمال زیاد همه دوستان در کنار هم و یک‌جا در جای دیگری غیر از مجلس خدمت می‌کنند. چه آنها که توی لیست هستند و چه آنها که نیستند!

متلک جدید

پسر خطاب به دختر: ببین دخترخانوم یا شمارتو بهم می‌دی یا منم لج می‌کنم هفت اسفند می‌رم از سر تا ته به لیست «ائتلاف اصول‌گراها» رأی می‌دم؛ دیگه خود دانی!!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین