کد خبر: ۳۴۹۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد

این رسانه‌ها از فعالیت تبلیغاتی در انتخابات منع شدند+اسامی

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ‌رسانه‌های دولتی از فردا هشت صبح نباید له یا علیه داوطلبان انتخابات فعالیت و تبلیغ کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد حسین مقیمی عصر امروز در نشست خبری خود با اشاره به ماده ۵۹ قانون انتخابات که هر نوع فعالیت تبلیغی به وسیله امکانات و دستگاه‌های و دولتی و هم‌چنین تبلیغات رسان‌های دولتی را ممنوع می‌کند گفت: ‌ رسانه‌ها و افرادی که این قانون را زیر پا بگذارند مجرم شناخته می‌شوند.

وی در ادامه افزود: موسسات مطبوعاتی اطلاعات، ایران، خراسان، کیهان و همشهری و روزنامه‌های اصفهان زیبا، ‌تهران تایمز، حمایت، جام‌جم شهرآرا، شهروند، ‌ صمت، فرهیختگان، ‌قدس، حکمتانه و خبرگزاری‌های آنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا، ایکنا، ‌ایمنا، برنا، ‌پانا، تسنیم، حوزه، خانه ملت، دانشجو، شبستان، فارس، مهر و میزان و صدا و سیما از فردا هشت صبح نمی‌توانند له یا علیه نامزدهای انتخاباتی تبلیغاتی داشته باشند. هم‌چنین هفته‌نامه‌ها، ماهنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مشابه نیز مشمول این قانون هستند.

مقیمی در ادامه خاطر نشان کرد: وزارت کشور کمیته‌ای را مامور کرده تا از فردا هشت صبح کلیه اخبار و فعالیت‌های تبلیغاتی را رصد کند تا از امکانات دولتی سو‌استفاده نشود ما متخلفان را به عنوان مجرم به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی هم‌چنین گفت: این رسانه‌هایی که نام برده شد در طول یک هفته تبلیغات نه می‌توانند مصاحبه‌ای با داوطلبان داشته باشند نه مناظره و اخبار نامزد‌ها نمی‌توانند پوشش دهند. اما رسانه‌های خصوصی می‌توانند تبلیغات را داشته باشند، اما رسانه‌ها در این یک هفته تبلیغات می‌توانند به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های دولت پرداخته و بر لزوم مشارکت حداکثری تاکید کنند و اخبار احزاب یا جریان‌های سیاسی را پوشش دهند ولی نباید خبر عکس یا تحلیلی از نامزدهای انتخابات داشته باشند.

ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین