کد خبر: ۳۴۹۹۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶

پرواز جت‌های انگلیسی برای رهگیری جنگنده‌های روسی

وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال حضور دو بمب افکن روسی در نزدیکی «حریم هوایی» این کشور، جنگنده های انگلیسی برای رهگیری آنها در این منطقه به پرواز درآمدند.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع انگلیس گفت که جت های جنگنده تایفون این کشور از پایگاه هوایی 'کونینگزبای' در شرق انگلیس پرواز و اقدام به رهگیری دو فروند هواپیمای روسی کردند. 

وزارت دفاع انگلیس افزود: این دو هواپیمای نظامی روس که از نوع 'توپولوف تی یو -160' بودند، اگرچه وارد فضای حاکمیتی این کشور نشدند، اما آنها در نقطه ای پرواز می کردند که بسیار نزدیک به حریم هوایی ( فضای حاکمیتی ) این کشور، شناخته می شود. 

وزارت دفاع انگلیس پیش از این، تصریح کرده که انگلستان مصمم به حفاظت از حریم هوایی اش است. 

از آغاز سال گذشته میلادی تاکنون چندین مورد ره گیری بمب افکن های راهبردی (دورپرواز) روسیه در آب های شمالی و شرقی انگلیس توسط جنگنده های انگلیسی گزارش شده است. 

افزایش فعالیت های نیروهای هوایی روسیه در این منطقه و سایر بخش های اروپا، متعاقب افزایش تنش ها میان مسکو و کشورهای غربی به دلیل درگیری های جاری در اوکراین و سوریه صورت می گیرد. 

تحلیل گران انگلیسی افزایش فعالیت های یادشده را نشانه 'نمایش قدرت ' از سوی دولت روسیه می دانند. 

به گزارش ایرنا، این تحلیل گران بر این باورند که دولت روسیه در حال اجرای یک 'بازی ' با کشورهای اروپایی از جمله انگلیس این در خصوص است.

به گفته آنها، هواپیماهای روسی وارد حریم حاکمیت انگلیس نمی شوند اما وارد منطقه ای می شود که لندن خودش در آن ذی حق می داند. 

آنها معتقدند روس ها در این بازی عملی خلاف قوانین بین المللی صورت نمی دهند اما سبب می شوند که وزارت دفاع انگلیس و مقامات دفاعی این کشور تحریک شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین