کد خبر: ۳۵۰۲۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

انگلیسی ها درباره خروج از اتحادیه اروپا چه نظری دارند؟

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دو درصد نسبت به حامیان ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا پیشی گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش رویترز، نتایج نظرسنجی موسسه تی ان اس که امروز جمعه منتشر شده، حاکی است، بیش از 36 درصد مردم انگلیس خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند و در مقابل 34 درصد انگلیسی ها از ادامه حضور این کشور در اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

هفت درصد نیز اعلام کرده اند که در همه پرسی شرکت نخواهند کرد و 23 درصد مردم انگلیس نیز هنوز مردد هستند. با حذف کسانی که در همه پرسی شرکت نمی کنند، این نتیجه حاصل می شود که بیش از 39 درصد خواستار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند و 36 درصد نیز مخالف این مساله خواهند بود.

نشست دو روزه رهبران اروپایی برای بررسی پیشنهادات انگلیس در خصوص اصلاح قوانین اتحادیه اروپا در بروکسل در حال برگزاری است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس امروز جمعه تاکید کرد: تلاش برای دستیابی به یک توافق با شرکای اروپایی همچنان ادامه دارد و وی بر موضع خود برای دفاع از منافع انگلیس ایستاده است.

وی تصریح کرد: پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شده ولی هنوز هیچ توافقی به دست نیامده است.

کامرون امیدوار است که در  این نشست بتواند به توافق خوبی برای اصلاح قوانین اتحادیه اروپا دست یابد و زمینه لازم برای برگزاری همه پرسی سراسری در خصوص عضویت انگلیس در این اتحادیه را در تابستان آینده فراهم نماید.

به گزارش تسنیم، کامرون قول داده است تا در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با اصلاحات پیشنهادی لندن، همه پرسی عضویت انگلیس در این اتحادیه را تا پایان 2017 میلادی برگزار کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین