کد خبر: ۳۵۰۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸

کمبود 2600 سالن سینما در کشور

رئیس سازمان سینمایی کشور از کمبود 2600 سالن سینما در کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‎ الله ایوبی پنجشنبه شب در مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با بیان اینکه تا دو سال گذشته 300 سالن سینما در کشور وجود داشت گفت: ظرف دو سال گذشته 100 سالن سینما به این تعداد اضافه شده و مجموع آنها به 400 سالن رسیده است اما این تعداد در شأن مردم ما نیست و دست کم باید 3000 سالن در کشور داشته باشیم تا مردم بتوانند تولیدات سینمایی را روی پرده تماشا کنند.

به گزارش ایرنا، وی وضعیت استان ‎ها را از نظر تعداد سینما نامطلوب دانست و افزود: هم اکنون 100 سالن سینما در کشور در دست ساخت است و ورود بخش خصوصی مهم‎ترین اتفاق در این حوزه محسوب می‎شود.

وی در باره برنامه‎ های این سازمان برای برگزاری جشنواره در استان ‎ها و اکران فیلم‎های آن اظهار کرد: بخشی از این مسأله به شورای عالی تهیه‎ کنندگان برمی‎گردد زیرا فیلم ها در اختیار سازمان سینمایی نیست بلکه اموال صاحبان فیلم محسوب می شود و رضایت آنان باید جلب شود و برای این امر باید هزینه فیلم ‎ها پرداخت گردد.

ایوبی با بیان اینکه سازمان سینمایی توان پرداخت این هزینه را ندارد افزود: امسال از استانداری ‎ها خواستیم کمک کنند اما آنها نیز مشکلات خاص خود را دارند با این حال استاندار خراسان رضوی در این زمینه کمک شایانی کرد.

* تأمین هزینه ‏های جشنواره با کمک مردم
وی ادامه داد: برای برگزاری جشنواره سال آینده در مشهد باید با شورای عالی تهیه‎کنندگان جلساتی داشته باشیم و از مردم در این زمینه کمک بگیریم.

وی گفت: باید سیستم فروش اصلاح شود و تصور می کنم مردم حاضر هستند هزینه اکران فیلم ‎ها را پرداخت کنند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه تأمین بودجه برگزاری جشنواره فجر برای استان ‏ها رقم زیادی نیست خاطر نشان کرد: امسال شورای عالی تهیه‎ کنندگان اعلام کرد اگر هر استان یک میلیارد ریال برای اکران فیلم ‏ها پرداخت کند، آمادگی اکران آنها را در 30 استان دارد اما این اتفاق نیفتاد. 

وی افزود: با این حال درباره برخی استانها خیلی امیدوار نیستیم و اگر استانداری‎ ها نتوانند این هزینه را که برای آنها رقم قابل توجهی هم نیست، تأمین کنند، فکر دیگری می ‎کنیم و از مردم کمک می‎ گیریم.

وی همچنین مردم مشهد را عاشق سینما توصیف و ابراز امیدواری کرد سالهای آینده جشنواره‎ ای در خور مردم این شهر برگزار شود.

ایوبی ضمن ابراز امیدواری برای رونمایی از تکنولوژی VOD در آینده نزدیک اظهار کرد: با این تکنولوژی به راحتی می‎ توانیم فیلم‎ ها را به منازل مردم ببریم که این امر بعد از عبور از نگاتیو و دیجیتالی شدن هنر هفتم در اقتصاد هنر و سینما اثر شگرفی خواهد داشت.

* توسعه بازار اقتصادی صنعت فرهنگی با VOD
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه تکنولوژی VOD می ‎تواند تحول بزرگ در عرصه فرهنگی و هنری ایجاد کند گفت: به نظر می‎ رسد این تکنولوژی بازار اقتصادی صنعت فرهنگی کشو را توسعه خواهد داد و از نظر تکنولوژی نیاز به سرمایه‎ گذاری‏ هایی در حوزه شبکه دارد.

سید ابوالحسن فیروزآبادی افزود: امیدواریم با حرکتی که در دولت یازدهم برای توسعه شبکه انجام شده در آینده نزدیک توانایی رساندن تصاویر به نقاط مختلف را داشته باشیم. 

سیزدهمین جشنواره فیلم فجر که از 20 بهمن در مشهد آغاز شده بود شب گذشته به کار خود پایان داد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین