کد خبر: ۳۵۰۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

هدف علی مطهری از نمایش ساپورت در مجلس چه بود؟

37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در این سالها اختلاف نظرهایی میان موافقین و مخالفین اجباری شدن "حجاب اسلامی" پدید آمد که حتی برخی از علما ، وجوب "حجاب اسلامی " را در غیر از امور دینی لازم نمی دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
37 سال از انقلاب اسلامی می گذرد و در این سالها اختلاف نظرهایی میان موافقین و مخالفین اجباری شدن "حجاب اسلامی" پدید آمد که حتی برخی از  علما ، وجوب "حجاب اسلامی " را در غیر از امور دینی لازم نمی دانستند.

اما آنچه که در این میان مورد اتفاق همگان قرار گرفت  ، حفظ حیا و عفت عمومی در جامعه بود که با تاسف در میان اختلاف وجوب و عدم وجوب "حجاب اسلامی" ، مغفول باقی ماند و پدیده ای به نام "بدحجابی" رخ داد.

کدام ایرانی بیش از 40 سال عمر است که مفهوم "حجاب اسلامی" را نداند و نتواند بیرون ماندن سهوی موهای یک زن را با بی حجابی تشخیص دهد ، و یا نداند بی حجابی در پیش از انقلاب اسلامی ، غالبا در حد  نداشتن روسری و چادر بود وبس !

اما پدیده بد حجابی که اتفاقا برای آن در قوانین کشور جرم انگاری نشده ،  دارای ابعاد بمراتب متفاوتی با بی حجابیست ، زیرا در بی حجابی اشاره شده ، آنچه که رعایت نمی شود تنها در چهارچوب عدم التزام به "حجاب اسلامی" است و چه بسا فرد بی حجاب در حین انجام امور دینی خویش ، "حجاب اسلامی" را کاملا رعایت کند ، اما فرد بد حجاب در ظاهرِ داشتنِ حجاب ، "حجاب اسلامی" را تمسخر می کند.

شاید آنچه که علی مطهری را وادار به نمایش ساپورت پوشان در مجلس کرد ، این احساس خطر بود که کسانی دانسته یا ندانسته تلاش بر فروکردن میخ بی حیایی در چشمان اکثریت فرهنگی  و دینیِ با حیای ایرانی دارند و با نمایش اندام خویش (که یقینا تفاوت بسیار آشکاری با بی حجابی دارد) ، افکار و اذهان مردم را مشوش می سازند.

همچنین بد نیست که بدانیم  در قوانین کشور عملی با عنوان بدحجابی "جرم" شناخته نشده و آنچه که طبق تبصره ذیل ماده 638  قانون مجازات اسلامی عمل مجرمانه تلقی می گردد "بی حجابی" است و نه بدحجابی.

به اعتقاد حقیر، نیز علی مطهری با وجود آگاهی به فرهنگ موجود در ایران و دانستن حدود اعتقاد مردم به "حیا" ناچار به رخ کشیدن بی حیایی های موجود شد و البته آنچه مورد  اقبال از سوی همگان و گروههای سیاسی قرار گرفت ، توجه نوینی بود که پس از اختلافات 37 ساله درباره "حجاب اسلامی" بدان پرداخته شد و جالب آنکه قشری که عامدانه و بر اساس اعتقاد خویش بر لزوم آزادی حجاب و حتی بی حجابی  پای می فشردند با تامل بیشتری پای سخنان علی آقای مطهری نشستند.

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین