کد خبر: ۳۵۰۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸

ورود تاکسی‌های تمام هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی تهران

توسط شرکت پاکرو تاکسی‌های تمام هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
شهر تهران از جمله کلان شهرهایی است که آلودگی هوا در این شهر به تیتر اول سخنرانی‌ها و گزارش‌ها تبدیل شده، به گونه‌ای که این شهر با تولید روزی 2 هزار تن آلایندگی می تواند در یک دوره 24 تا 30 ساعت هوای پاک را به ناپاک تبدیل کند. براساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته حدود 80 درصد حجم آلایندگی هوای تهران مربوط به ترافیک و حمل و نقل است.

طبق گزارش های سازمان جهانی بهداشت آلودگی هوا یکی از عوامل مهم در شکل گیری سرطان است و متاسفانه طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور تعداد مرگ‌ها بر اثر آلودگی هوا و بیماری‌های ناشی از آن زیاد است.

با توجه به این نکته که 45 درصد آلودگی هوا توسط 10 درصد ناوگان تهران صورت می گیرد، توجه ویژه‌ای به بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شده است. در این راه تاکسی‌های هیبریدی یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش و حل این معضل است که در تمام دنیا هم مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، مراسم رونمایی ازاولین ناوگان تاکسی‌های تمام هیبریدی توسط شرکت پاکرو تاکسی با حضور بهرام طاهریان، مدیرعامل و داوود تاجران رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم، احمد دنیا مالی، رئیس کمسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران و هاشمی تشکری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

مرگ 3000 تن در سال به دلیل آلودگی هوا در تهران
داوود تاجران، رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم در مراسم رونمایی از تاکسی های هیبریدی گفت: آلودگی هوای شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور به حدی رسیده است که همه دست اندر‌کاران عرصه مدیریت شهری و وزارتخانه ذیربط، سازمان‌های مردم نهاد و حفاظت محیط زیست را بر آن داشته تا ضمن اقدام عملی، به فکر چاره‌ای جهت کاهش آلودگی هوا از طریق روش‌هایی همچون حذف منابع آلاینده از فضای شهرها از طریق انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهرها، آموزش مردم برای استفاده از انرژی‌ها نو به جای سوخت‌های فسیلی، نوسازی و توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل شهری و استفاده ار فناوری‌های نوین در عرصه حمل و نقل عمومی شهری نظیر خودروهای هیبریدی و الکترونیکی، انداخته است.

وی ادامه داد: شرکت پاکرو سبز قشم در سال 1393 در منطقه آزاد قشم جهت توسعه صنعت خودروهای هیبریدی و الکترونیکی در کشور با عضویت چهار گروه بزرگ تجاری از جمله، سرمایه گذاری غدیر، شهرداری تهران، هواپیمایی ماهان و بازرگانی هورتاش به ثبت رسیده است. دیدگاه واحد مدیران و دست اندرکاران این شرکت‌ها برای یاری‌رسانی به مردم کشورشان آن ها را گرد هم آورده تا به فکر وضعیت نابسامان شهرشان باشند.

تاجران افزود: براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی هزینه‌های تحمیلی به شهر تهران بابت آلودگی هوا سالانه به سه میلیارد دلار می‌رسد که نزدیک به دو سوم آلایندگی هوای تهران ناشی از ناوگان ناکارآمد، فرسوده و سنتی حمل و نقل عمومی شهری است و حدود یکی سوم دیگر نیز به دلیل فعالیت‌های عمرانی و صنعتی کارگاه‌های آلاینده حومه شهر تهران است. علاوه بر این طبق آمار‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور در روزهای عادی تعداد مرگ و میر 150 تن و در روزهای آلوده این تعداد به 180 تن می‌رسد که براساس مطالعات صورت گرفته تعداد مرگ و میر سالانه ناشی از آلودگی هوا، به حدود 3 هزار نفر می‌رسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم هم درباره خوردو‌های هیبریدی گفت: این خودرو‌ها از یک موتور احتراق داخلی بنزینی در کنار یک موتور الکتریکی برخوردار هستند و خودرو قادر است در هر زمان از عملکرد یکی از موتور‌ها یا ترکیبی از فعالیت هردو موتور بهره مند شود. این خوردرو در شرایط ترافیک شهری و کندی حرکت خودرو تا سرعت 45 کیلومتر در ساعت همواره از موتور برقی کاملا بی‌صدا و بدون آلایندگی استفاده می‌کند که این موضوع مصرف بنزین را تا 5.5 لیتر در 100 کیلومتر می‌رساند که مزیتی ملموس در کاهش مصرف سوخت است. موتور این خودرو در سرعت بالای 45 کیلومتر در ساعت موتور بنزینی فعال شده و توامان اقدام به شارژ باتری خودرو می‌کند.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به مدیریت پاک حمل و نقل عمومی شهری، تعداد 10 هزار دستگاه تاکسی هیبریدی تا سال 1397 در سطح شهر تردد می‌کند که 2500 دستگاه از این خودرو‌ها توسط شرکت پاکرو تا پایان سال 1395 وارد ناوگان عمومی شهر تهران می‌شود.

ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی
میثم مظفر، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: سازمان تاکسیرانی شهر تهران و مجموعه شهر تهران کار جدید و ارزشمندی با عنوان ورود خودرو‌های هیبریدی با استاندارد یورو5 با سرمایه گذاری بخش خصوصی را آغاز کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: تاکنون شاهد ورود دو گروه از خودروهای بنزینی با استانداردهای یورو 5 ‌بوده‌ایم و از این پس سه گروه دیگر نیز اضافه خواهند شد.

مظفر در ادامه تصریح کرد: بدون شک ورود این گروه از خودرو ها به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی نقش به سزایی در کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی ها خواهد داشت.همچنین در کنار آن شاهد ارایه خدمات مناسب به شهروندان هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین