کد خبر: ۳۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۵۹

آمریکا بر طبل جنگ می کوبد

آفتاب‌‌نیوز : به نوشته این روزنامه آمریکا 35 هزار کلاهک اتمی در اختیار دارد که می تواند با استفاده از آن تمامی این کره خاکی را از میان بردارد. 

میزان هزینه های نظامی آمریکا 30 درصد از کل هزینه ای نظامی کشورهای جهان را تشکیل می دهد .
آمریکا تقریبا در تمامی مناطق استراتژیک جهان نیرو دارد وناوهای هواپیما بر وزیردریایی های آمریکایی در تمامی دریاها واقیانوس های این کره خاکی جولان می دهند. 

این ابرقدرت جهان تمامی وسایل کافی همچوون ماهواره ها وهواپیماهای جاسوسی وسیستم های هشدار سریع را برای کشف هر نوع اقدامی که دشمنان در تدارک آن هستند در اختیار دارد. 

با وجود تمامی این موارد واین زرادخانه ی عظیم دولت بوش نیروگاه اتمی بوشهر را یک تهدید جدی برای خود وهم پیمانانش وحتی جهان اعلام وبا غنی سازی اورانیوم جهت به کارگیری آن در این نیروگاه مخالفت می کند ودر این چارچوب به همراه هم پیمانان اروپایی خود بر طبل های جنگ می کوبد. 

اگر نگاهی به روابط آمریکا وایران بیاندازیم خواهیم دید که امریکا تمامی تلاش های ایران را برای حرکت به سوی اعتدال با شکست مواجه کرد تا بتواند بهانه های کافی برای حمله این کشور را در اختیار داشته باشد. 

تهران در عهد دولت خاتمی حمایت ملموسی را از امریکا در جنگ این کشور علیه طالبان از خود نشان داد ، خاتمی نماد اعتدال بود واگر آمریکا به وی کمک می کرد هرگز شاهد بازگشت تندروها به ایران بودیم. 

با وجود حضور تندروها امروز هم تهران از دولت ابراهیم جعفری که با چراغ سبز دولت آمریکا بر عراق حاکم است ، حمایت می کند این در حالی است که آمریکا عراق را در اشغال خود دارد ، ایران همچنین بازرسی های دوره ای واعلام نشده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی را هم پذیرفته است وگفتگوهای خود را با ترویکای اروپایی یعنی کشورهای انگلیس ، فرانسه وآلمان ادامه می دهد. 

حال آمریکا به جای آنکه با چنین گام های مثبتی پاسخ دهد سعی دارد اخباری در مورد احتمال حمله به ایران را به رسانه های گروهی منتقل می کند ، وخبرهایی را در مورد گفتگو با هم پیمانانش در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو جهت آمادگی برای حمله به مراکز هسته ای ایران در سال 2006 را دراختیار رسانه های گروهی قرار می دهد. 

اما با وجود این کش وقوس ها که گاهی ایران را تا لبه ی پرتگاه هم می کشاند ، اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ایران هوشیار تر از آن است که با آمریکا وبه تبع آن غرب وارد رویارویی نظامی شود، از اینرو مذاکرات خود را با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد ، ودر این چارچوب به نوعی با رویکرد آرام سازی که روسیه پرچمدار آن است هم همکاری می کند .... 

با این حال این خوشبینی هم چندان بی شائبه ومطلق نیست زیرا امریکا تنها طرفی است که پس از اعطای تضمین ها توسط تهران در مورد عدم تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای می تواند این بحران را پایان دهد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین