آفتابنیوز : 
چندي پيش، حسين مرعشي، رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در مصاحبه اي با خبرگزاري فرانسه، اعلام کرده بود که تا دو ماه ديگر، آگهي هايي با هدف جذب گردشگران به ايران از دو شبکه ماهواره اي BBC و CNN، پخش خواهند شد و پخش اين آگهي ها تا يک سال ادامه خواهد داشت.
درآمدهاي چند ميليارد دلاري بسياري از کشورهاي جهان از جذب گردشگران در چند سال اخير موجب شد تا بسياري از کشورهاي دنيا، با تهيه آگهيهاي تلويزيوني جذاب، ويژگيهاي منحصر به فرد شهرهاي ديدني خود را به جهانيان نشان دهند. پخش اين آگهيها که با هزينههاي بسيار بالا همراه است، در اين سالها بخش عمدهاي از آگهيهاي تجاري شبکههاي معتبر خبري جهان را به خود اختصاص داده است.
در ميان کشورهاي مختلف نيز، کشورهاي عربي چون امارات متحده عربي، مصر و تونس، به همراه کشورهاي جنوب شرقي آسيا چون مالزي، تايلند و سنگاپور، در پخش چنين آگهي هايي با هم رقابت ميکنند.
حسين مرعشي، رئيس سازمان گردشگري و معاون رئيس جمهوري اسلامي نيز در مصاحبه خود با خبرگزاري فرانسه تاکيد کرده بود که به رغم پخش اين آگهيها از شبکه آمريکايي CNN، ايران به دنبال جذب توريستهاي آمريکايي نيست ؛ بلکه هدف از پخش اين آگهيها، جذب ايرانيان مقيم آمريکا است.
پيش از اينکه شبکه بي بي سي، سخنانمرعشي را تکذيب کند، چهار تن از نمايندگان محافظه کار مجلس نيز در نامهاي به رئيس جمهوري اسلامی، به پخش اين آگهيها اعتراض کرده بودند. اين نمايندگان در بيان علت مخالفت خود گفتند که فعاليت دوشبکه تلويزيوني بي بي سي و سي ان ان، مخالف منافع جمهوري اسلامي است.
به گفته منابع رسمي جمهوري اسلامي، سال گذشته تنها 750 هزار گردشگر خارجي از ايران ديدن کرده اند، که بنا به گزارش برخي منابع، 500 هزار تن از اين افراد شهروندان بيبضاعت همسايگان شرقي هستند. اما کمي آنسوتر، کشور ترکيه در سالي که گذشت ميزبان 13 ميليون توريست خارجي و امارات متحده عربي نيز پذيراي 6 ميليون نفر بودهاند.