کد خبر: ۳۵۰۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

«مصدق» به روی صحنه می‌رود

اصغر خلیلی از اجرای نمایشی بر اساس زندگی «مصدق» در نیمه نخست سال ۹۵ خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : اصغر خلیلی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «مصدق» گفت: این نمایش به شکل مستند چهار مرحله از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد.

وی بیان کرد: نگارش و تحقیقات نمایشنامه این اثر بیش از یک سال زمان برده است و در این مسیر اساتید صاحب‌نظر بسیاری آن را مطالعه و بررسی کرده‌اند. این نمایشنامه که تمامی شخصیت‌ها و اتفاقات آن بر اساس واقعیت‌های تاریخی است با نگاهی جامعه‌شناختی به بررسی رویدادهای زندگی و فعالیت‌های این شخصیت می‌پردازد.

خلیلی متذکر شد: دکتر مصدق اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشته است مانند دوران نخست وزیری، حصر خانگی، عزل، دادگاه و ... رویدادهایی که هم در زندگی شخصی او و هم بر جامعه‌اش تاثیرگذار بوده است. ما نیز در این نمایش از زمان تلاش او برای ملی شدن نفت تا زمان مرگ‌اش را به تصویر می‌کشیم.

وی اظهار کرد: نمایشنامه ۱۷ شخصیت اصلی داردو در کنار آنها کاراکترهای دیگری نیز حضور دارند که قصه را پیش می‌برند. در واقع نمایش ۴۵ بازیگر دارد که اسامی آنها در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

محمد مصدق معروف به دکتر مصدق، سیاست‌مدار، حقوقدان، نماینده چند دوره مجلس شورای ملی و دو دوره نخست‌وزیر ایران بود. او نخستین دولتمرد خاورمیانه بود که با اجرایی کردن اندیشه ملی شدن صنعت نفت پرچم مبارزه اقتصادی با قدرت‌های استعماری را برافراشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
پرتو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
0
0
امیدواریم با تحریف و دروغ ؛ زندگی این بزرگ مرد تاریخ ایران رو به تصویر نکشید .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین