کد خبر: ۳۵۰۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

پاک سازی آلودگی نفتی در مرز مشترک ایران و قطر

رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه گفت: با اقدامات بموقع و جمع آوری و پاکسازی از انتشار آلودگی نفتی در مرز مشترک ایران و قطر در میدان گازی پارس جنوبی جلوگیری شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به نقل از جاسم زاده افزود: در پی گزارش و تصاویر ماهواره ای دریافت شده از سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی (ROPME) مبنی بر وجود لکه های آلودگی در اطراف سکوهای منطقه پارس جنوبی، هماهنگی برای پایش منطقه صورت گرفت و مشاهده شد که آلودگی ناشی از فعالیت سکوی حفاری DCI2 در مجاورت چاه SPOL A2 در حین عملیات حفاری بوده و منجر به ورود مواد نفتی به دریا شده است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای مقابله و پاکسازی با آلودگی صورت گرفت و یک فروند شناور یدک کش از بندر عسلویه در دو نوبت و یک فروند شناور یدک کش از بندر بوشهر به همراه تجهیزات مقابله و جمع آوری آلودگی و کارشناسان و نفرات عملیاتی مربوطه، برای انجام عملیات پاکسازی به منطقه اعزام شدند و در مدت دو روز نسبت به جمع آوری و امحاء آلودگی که وسعت انتشار آن 10 مایل بود، اقدام کردند.

رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه اظهار داشت: همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با پشتیبانی تجهیزاتی در پیشبرد عملیات نقش بسیار مهمی را داشت.
وی از آمادگی شبانه روزی واحد امداد و نجات دریایی و مبارزه با آلودگی دریا در اداره بندر و دریانوردی عسلویه در انجام عملیات تجسس و پیشگیری از آلودگی مرزهای آبی کشور خبر داد و بیان کرد: شناورهایی که اقدام به آلودگی دریا و تخلیه روغن موتور و یا مواد زاید مخازن خود در دریا می کنند متوقف و طبق مقررات با آنها برخورد می شود.

شهرستان عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب بوشه جنوب استان بوشهر واقع است و طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی در این منطقه در دست اجراو بهره برداری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین