کد خبر: ۳۵۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

آزار جنسی 22 درصد زنان انگلیسی در مدرسه

براساس این پژوهش از هر سه زن 18 تا 24 سالۀ بریتانیایی، 1 نفر اعلام کرد که در مدرسه تجربۀ تماس جنسی ناخواسته داشته است. این در حالی است که در هر 10 زنِ بالای 65 سال، 1 نفر چنین آزارهایی را تجربه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : یک موسسه خیریه بریتانیایی اعلام کرد دست‌کم یک پنجم زنان انگلیسی در دوران مدرسه تجربۀ تماس جنسی ناخواسته داشته‌اند و این آزارها درخصوص نیمی از آن‌ها مکرر بوده است.

به گزارش پرس تی وی، مؤسسه «پِلَن یو.کِی» که شاخۀ بریتانیاییِ «سازمان خیریۀ بین‌المللی حقوق کودکانِ پلن» است، با تحقیق در مورد بیش از 2 هزار زن در انگلیس، اعلام کرد 22 درصد از این جمعیت در دوران تحصیل در مدرسه با آزار جنسی از تماس ناخواسته تا تجاوز روبرو بوده‌اند.

براساس نتایج این پژوهش، حدود 60 درصد از افرادی که تحت آزار جنسی بوده‌اند، این مساله را به مراجع مربوطه گزارش نداده‌اند.

لوسی راسل، مدیر موسسه پلن یو.کی گفت: «مدرسه باید یک فضای کاملاً امن باشد. هنگامی که در مدارس آزار و اذیت جنسی رخ می‌دهد، توانایی دختران برای بهره‌گیری از همۀ فرصت‌هایشان به طرز چشم‌گیری کاهش می‌یابد.»

وی افزود: «این موضوع می‌تواند به شدت بر اعتماد به نفس افراد اثر بگذارد. بدیهی است که این مساله، بسته به عملی که صورت می‌گیرد، می‌تواند منجر به آسیب‌های جسمی جدی شود، و این بدان معناست که شاید (دختران) مدرسه را ترک کنند. این موضوع می‌تواند آثار مخرب بلندمدتی بر تحصیل (دختران) داشته باشد.»

براساس این پژوهش از هر سه زن 18 تا 24 سالۀ بریتانیایی، 1 نفر اعلام کرد که در مدرسه تجربۀ تماس جنسی ناخواسته داشته است. این در حالی است که در هر 10 زنِ بالای 65 سال، 1 نفر چنین آزارهایی را تجربه کرده است.

به گفته راسل، مشارکت زنان مسن‌تر در جمعیت بررسی شده در این تحقیق نشان داد که آزار و اذیت جنسی دانش‌آموزان دختر در انگلیس یک پدیدۀ جدید نیست.

وی افزود: «به دختران گفته شده که باید انتظار چنین رفتارهایی را داشته باشند. به آن‌ها گفته شده... شما باید با این موضوع کنار بیایید. این بدان معناست که ما مادران و مادربزرگ‌هایی داریم که آن‌چه بر سرشان آمده است را گزارش نکرده‌اند. بنابراین شما با مقیاس گسترده‌ای از خشونت و آزار جنسی پنهان مواجه هستید که اعلام نمی‌شود.»

راسل همچنین گفت: «این مساله برای چندین نسل رخ داده است، اما باید این مساله را در این نسل متوقف کرد.»

مدیر مؤسسۀ پلن یو.کی گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه را از دیگر عوامل موثر در آزار جنسی دختران در بریتانیا دانست و افزود در برخی موارد دختران جوان تحت تأثیر همسالان خود به ارسال عکس‌های نامناسبی از خود وادار می‌شوند.

راسل در این باره گفت: «وادار شدن به گرفتن این عکس‌ها، بدون توجه به امکان به اشتراک گذاشته شدن آن‌ها (در فضای مجازی) و سپس تحقیر شدن و احساس ناامنی در کلاس درس از تجربه‌هایی است که بسیار متداول هستند.»

وی افزود: «چه در لاگوس (نیجریه)، لیما (پرو) و یا لندن (دختران) به ما می‎گویند: در مدرسه احساس ناامنی می‌کنیم.»

به گفتۀ وی، سوءاستفادۀ جنسی از دختران در مدارس یکی از دلایل اصلی به مدرسه نرفتن 66 میلیون دختر در سطح جهان است.

براساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونسف) حدود 150 میلیون دختر در سراسر جهان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین