کد خبر: ۳۵۱۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کیوان ساکت:

جوانان موسیقی بی کلام گوش کنند

کیوان ساکت معتقد است:هیچ گاه برای خودم زمان نوآوری تعیین نکرده ام و حتی چنین تفکری هم نداشتم و معتقدم بنا به گفته ی استاد وزیری موسیقی یک پدیده اجتماعی همانند انسان است و شرایط حاکم براجتماع تعیین می کند که که انسان چگونه با این پدیده اجتماعی برخورد کند.
آفتاب‌‌نیوز :
کیوان ساکت که در جشنواره موسیقی فجر امسال با سالار عقیلی اجرا داشت درباره مشکلی که قبل از جشنواره برای سالار عقیلی پیش آمده بود گفت: در واقع مشکلی نبود و مسئولان کمی شتاب زده در این مورد عمل کردند ولی بعد نظرشان عوض شد و حضور وی در جشنواره طبق برنامه ریزی ها قطعی شد.

ساکت درخصوص همکاری خود با سالار عقیلی نیز افزود: با عقیلی از سال 75 همکاری دارم و او را خواننده ای بسیار خوب, باسواد و مسلط میدانم که از صدای خوبی هم برخوردار است و مردم هم او را بسیار دوست دارند. درواقع از همان زمان بود که به عنوان خواننده حرفه ای مطرح شد و به همراه او در بیشترشهرها و شهرستان های کشور برنامه اجرا کرده ایم و کنسرت های متعددی برگزار کردیم.

او در پاسخ به این سوال که چه موسیقی را برای جوانان توصیه می کند گفت: به جوانان توصیه می کنم آثار بی کلام موسیقی کلاسیک و یا موسیقی ایرانی گوش کنند چرا که در ارتقای شنیداری شان بسیار تاثیر گذار است.

کیوان ساکت افزود: در این زمینه البته گفته اند که باید برای جذب مخاطبان جوان شکل موسیقی مان را امروزی تر کنیم که من در این باره می گویم هیچ گاه برای خودم زمان نوآوری تعیین نکرده ام و حتی چنین تفکری هم نداشتم و معتقدم بنا به گفته ی استاد وزیری موسیقی یک پدیده اجتماعی همانند انسان است و شرایط حاکم براجتماع تعیین می کند که که انسان چگونه با این پدیده اجتماعی برخورد کند.

وی همچنین درباره اجرای موسیقی کلاسیک غربی در کنار موسیقی سنتی اظهار داشت: به طور کلی من به موسیقی تمام نقاط دنیا علاقه دارم و اعتقاد دارم موسیقی هر سرزمینی حرفی برای گفتن دارد و انسان می تواند با هر نوع موسیقی حتی فراتر از مرزها ارتباط برقرار کند و از آن لذت ببرد.

گفتنی است, کیوان ساکت در سال 1375 گروه وزیری را تاسیس کرد و از آن زمان تا کنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده است.

به گزارش آفتاب به نقل ازایسکا نیوز وی همچنین سابقه همکاری با گروه عارف به سرپرستی پرویز مشکاتیان را به عنوان تک نواز دارد. از دیگر فعالیت های کیوان ساکت می توان به کنسرت های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین