کد خبر: ۳۵۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۴
پس از درخواست این تیم؛

بشار اسد ترسی برای دیدار با تیم بررسی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : این منابع درادامه تصریح کردند پیش از این نیزدمشق آمادگی کامل خود را برای همکاری با تیم تحقیق بین المللی به منظور دستیابی به واقعیت ترورحریری اعلام کرده بود. منابع مذکورافزودند سوریه امیدواراست که رئیس جدید تحقیقات بین المللی در تحقیقات خود همانطوری که معروف است، کاردان و حرفه ای باشد. پیش بینی می شود قاضی بلژیکی سرژ برامرتز از ابتدای ماه جاری جانشین دتلیو مهلیز رئیس کمیته تحقیق بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان شود.

درعین حال یک منبع آگاه دیگربه روزنامه عکاظ اعلام کرد : هرگونه دیدار بشار اسد با تیم تحقیق بین المللی دیداری مشورتی و دیپلماسی است. وی با اشاره به این مطلب که بشار اسد بارها آمادگی خود را برای همکاری با تحقیقات اعلام کرد، تاکید کرد که این دیدار بازجویی و تحقیق نیست. به گفته این منبع، دیدار بشار اسد با رئیس کمیته تحقیق درمقرریاست جمهوری اسد دردمشق و درزمانی که اسد تعیین کند، انجام می شود.

"نصرت حسن" یک سخنگوی کمیته تحقیق بین المللی مربوط به ترور حریری روزگذشته گفت : "این کمیته خواستار دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری و فاروق الشرع وزیر امور خارجه سوریه است و تمایل دارد نشستی را با عبدالحلیم خدام معاون سابق رئیس جمهوری سوریه برگزار کند." این درخواست پس ازآن مطرح شد که عبد الحلیم خدام درگفتگو با شبکه خبری العربیه مدعی شد که بشار اسد نخست وزیر اسبق لبنان را تهدید کرده است. لیومهلیزرئیس سابق کمیته تحقیق بین المللی ترورحریری، طی دو مرحله از ارائه گزارش ها ، برخی از مقامات سوری و لبنانی را به دست داشتن درترورحریری متهم کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین