کد خبر: ۳۵۱۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

نامزد اسکار درگذشت

«داگلاس اسلوکام»، فیلمبردار نامزد اسکار سه فیلم اول مجموعه «ایندیانا جونز» در سن 103 سالگی در گذشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسکانیوز، این فیلمبردار انگلیسی که بیشتر برای به تصویر کشیدن سه فیلم نخست مجموعه «ایندیانا جونز» در دهه 1980 و همچنین تمامی کمدی کلاسیک‌های استودیو «ایلینگ» چون «قلب‌ مهربان» و «تاج کوچک» به شهرت رسید، در مجموع فیلمبرداری 80 فیلم را در طول دوران حرفه‌ای خود برعهده داشت.

نامزد اسکار درگذشت (عکس)

«اسلوکام» طی دوران طولانی فعالیت سینمایی خود سه بار برای فیلم‌های «سفرهای من ومه‌ام»(1973)، «جولیا»(1978) و همچنین فیلم «مهاجمان صندوق گمشده»(1982) نامزد کسب جایزه اسکار در شاخه بهترین فیلمبرداری شد و از دیگر فیلم‌های مهم او می‌توان به «مسیح سوپراستار»(1973)، «گتسبی بزرگ»(1974) و«رولربال»(1975)اشاره کرد

«داگلاس اسلوکام» متولد لندن و بزرگ شده در فرانسه بود که در سال 1933 به انگلیس بازگشت و در سال 1939، نبردهای آغازین جنگ جهانی دوم در لهستان و آمستردام را فیلمبرداری کرد که این تصاویر در مستندی ساخته «هربرت کلاین» مورد استفاده قرار گرفتند.

«اسلوکام» اولین فیلم بلند سینمایی خود را در سال 1942 با عنوان «محاصره بزرگ» فیلمبرداری کرد و آخرین‌بار در سال 1989 فیلم «مهاجمان صندوق گمشده» از مجموعه «ایندیانا جونز» را فیلمبرداری برد.
وی سه‌بار نیز برای فیلم‌های «پیش خدمت»، «گتسبی بزرگ و «جولیا» برنده جایزه بفتا شد و در سال 1995 جایزه دستاورد سینمایی انجمن تصویربرداران انگلیسی را دریافت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین