کد خبر: ۳۵۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۱

شیراک حالت فوق العاده در فرانسه را لغو می کند

آفتاب‌‌نیوز : به گفته منابع رسمی دولت فرانسه، دومینیک دوویلپن نخست وزیر فرانسه نیز شب گذشته پیشنهاد داد این وضعیت فوق العاده هر چه زودتر لغو گردد. انتظار می رود این طرح در جلسه امروزسه شنبه کابینه فرانسه مورد تصویب قرار گیرد. 

دولت فرانسه اعلام کرد شرایط اضطراری که در تاریخ 8 نوامبر (17 آبان) برقرار شد، پلیس این کشور را ملزم کرده بود برخی تدابیر خاص را به کار گیرند و هم اکنون لزوم به کار گیری آن تدابیر خاص از بین رفته است و بیش از این لزومی ندارد نیروی پلیس صرف آن شود. این در حالی است که برخی دیگر از مقامات فرانسوی با لغو حالت فوق العاده مخالف هستند.

فرانسه اواخر اکتبر و اوایل نوامبر2005(اوایل آبان) شاهد اعتراضات گسترده عمومی به اقدام پلیس در به قتل رساندن دو نوجوان سیاه پوست بود که طی آن هزاران دستگاه خودرو به آتش کشیده شد و شمار زیادی از معترضان به دست نیروهای پلیس بازداشت شدند.

 به علت ادامه این اعتراضات گسترده و ناتوانی نیروهای پلیس در کنترل اوضاع، دولت فرانسه حالت فوق العاده اعلام کرد، اما ناآرامی ها تا حدی بود که پاریس مجبور شد این حالت را به مدت سه ماه تمدید کند. امسال نیز همزمان با اولین شب سال نو مسیحی و همزمان با برگزاری جشن های آغاز سال نو مسیحی در سرتاسر جهان ، جوانان فرانسوی 343خودرو را در به آتش کشیدند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین