کد خبر: ۳۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

حجت الاسلام صدیقی: خیال می کنند با حذف هشت نفر از شخصیت های ارزشی از لیست هایشان مانع رأی آوردن آن ها می شوند

با این که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان قانون ابلاغ شده است اما دولت بنای اجرای آن را ندارد چرا که نمی خواهد رأی عده ای اهل منکر را از دست بدهد.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که دولت و همه کسانی که فکر می کنند با کمک غرب به جایی می رسند سخت در اشتباه هستند، گفت: برخی خیال می کنند با حذف نام هشت نفر از شخصیت های مطرح و ارزشی نظام از لیست هایشان مانع رأی آوردن آن ها می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در مسجد بقیة الله الاعظم با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت: برخی خیال می کنند با حذف نام هشت نفر از شخصیت های مطرح و ارزشی نظام از لیست هایشان مانع رأی آوردن آن ها می شوند.

وی مردم را به دعا برای پیروزی متدینان و سرافکندگی دشمن فراخواند و یادآور شد: به حرمت حضرت زهرا(س) که شهید راه ولایت هستند، افرادی را به مجلس بفرستیم که از علی زمان دفاع کنند چرا که همه بساط ها و فتنه ها برای تضعیف ولایت فقیه است.

بی علاقگی به دنیا به معنای دوری از اشرافیت و از مصادیق خیر است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین مصادیق خیر به روایتی از معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: طبق این روایت اگر خداوند خیر بنده ای را بخواهد ابتدا او را نسبت به دنیا بی علاقه می کند تا دین خود را به دنیا نفروشد.

وی با بیان این که بی علاقگی به دنیا به معنای گوشه نشینی و کارنکردن نبوده و به معنای دوری از اشرافیت است، افزود: دنیاپرستان حتی از دنیای خود هم خیر نمی بینند و زودتر از آنچه تصور می کنند آن را از دست می دهند.

غرب و غرب باوران بنا دارند دین را کمرنگ کنند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: امروز غرب و خوش بینان به غرب بنا دارند دین را کمرنگ کنند و به ما وعده دنیا می دهند اما تاکنون هیچ یک از این وعده ها حتی پس از برجام محقق نشده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دین در دنیا اگر هیچ چیزی برای انسان نیاورد، آرامش می آورد، تصریح کرد: خداوند خطاب به دنیا می فرماید: «هر کس دنیا پرست بود او را بده دردسر بینداز اما کسی را که خادم من است به او خدمت کن» بنابراین وعده های دنیا را جدی نگیریم و فکر دینمان باشیم.

دولت و همه کسانی که فکر می کنند با کمک غرب به جایی می رسند سخت در اشتباه هستند

وی با بیان این که دولت ما و همه کسانی که فکر می کنند با کمک غرب به جایی می رسند سخت در اشتباه هستند، خاطرنشان کرد: با این که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان قانون ابلاغ شده است اما دولت بنای اجرای آن را ندارد چرا که نمی خواهد رأی عده ای اهل منکر را از دست بدهد.

سایر مصادیق خیر و حکمت

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، توفیق شناخت و کسب معرفت نسبت به دین را دومین مورد از مصادیق خیر عنوان و اظهار کرد: برخی فهم دینی شان کج و اسلامشان آمریکایی و صعودی است؛ دینی دارند که با آمریکا و اسرائیل می سازد و اسلام ذلت و عقب نشینی است نه دین «هیهات من الذلّة» که می گوید حتی اگر کشته شویم تسلیم باطل نمی شویم.

امام جمعه موقت تهران، توانایی شناسایی عیوب نفس خود را از دیگر مصادیق خیر در لسان روایات معرفی و تصریح کرد: در قرآن کریم نیز خداوند می فرماید «مَن یؤتی الحکمة فقد اوتی خیراً کثیراً؛ هر که به او حکمت داده شود خیر کثیر داده شده است».

وی با اشاره به این که شناخت قدر نعمت(به ویژه ولایت) و احسان به والدین از مصادیق حکمت است، افزود: در سوره اسراء نیز به دوازده مورد از موارد حکمت اشاره دارد که جامع همه این ها یعنی کوثر و خیر کثیر که وجود حضرت زهرا(س) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین