کد خبر: ۳۵۱۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

آزمون: بازی در رئال مادرید غیرممکن نیست

سردار آزمون این روزها همراه روستوف در اردوی اسپانیا است و مشغول پشت سر گذاشتن تمرینات آماده‌سازی.
آفتاب‌‌نیوز :
 کمپ مالاگا میزبان تیم دوم جدول رده بندی لیگ روسیه است. شاگردان قربان بردی اف هر روز صبح و بعد از ظهر تمرین می‌کنند تا به مرز آمادگی برسند. آزمون در مورد شرایط اردوی روستوف می‌گوید: «نمی‌دانم چرا می‌گویند هوای مالاگا شبیه روسیه است و سرما ما را آزار می‌دهد. اینجا هوا آنچنان هم سرد نیست و در یک کمپ مجهز مشغول تمرین هستیم. برای ادامه حضور در جمع تیم‌های بالای جدول لیگ روسیه باید به آمادگی صد در صد برسیم و این اردو می‌تواند ما را به هدف خود برساند. البته باید دو بازی تدارکاتی هم انجام بدهیم و بعد به روسیه بر می‌گردیم تا 15 اسفند نخستین بازی خود را پس از پایان تعطیلات انجام بدهیم.»

آزمون یکشنبه با حضور در ورزشگاه خانگی مالاگا بازی این تیم مقابل رئال مادرید را از نزدیک تماشا کرد. مهاجم 21 ساله روستوف درباره این بازی هم صحبت می‌کند: «من طرفدار رئال مادرید هستم و به همین دلیل دوست داشتم تا یکی از بازی‌های این تیم را از نزدیک تماشا کنم. از شانس خوب من، رئال میهمان مالاگا بود و من هم برنامه‌ریزی کردم تا به ورزشگاه لا روسالدا بروم و برای نخستین بار بازی رئال و بازیکنان بزرگ این تیم را از نزدیک ببینم. رئال البته مثل همیشه فوق‌العاده نبود و در نهایت هم بازی با تساوی یک- یک به پایان رسید.»

سردار که تاکنون از نزدیک بازی‌های لالیگا را تماشا نکرده بود، حالا به مقایسه لیگ اسپانیا و روسیه می‌پردازد: «نمی‌شود مقایسه کرد چون همه می‌دانند که سطح لالیگا بالاتر است. شاید هم بتوان گفت که بهترین لیگ دنیا را اسپانیا دارد. لیگ روسیه بیشتر فیزیکی است و بازیکنان بیشتر به قدرت خود تکیه می‌کنند تا تکنیک. در لالیگا اما تاکتیک حرف اول را می‌زند و سپس تکنیک. البته سطح برگزاری مسابقات نیز بالاست و بازیکنان مطرحی پا به لیگ اسپانیا می‌گذارند تا در لالیگا بازی کنند. اگر به ترکیب تیم‌ها نگاهی بیندازید به این نکته می‌رسید.»

 آزمون یکی دو فصل قبل با پیشنهاد چند تیم بزرگ مواجه شد. تیمی چون آرسنال که استعدادیاب‌هایش سردار را کشف و به باشگاه معرفی‌اش کردند. با اینکه پیشنهاد انگلیسی‌ها به باشگاه روبین کازان رسید اما انتقال آزمون به آرسنال منتفی شد. آن هم به این دلیل که تعداد بازی‌های سردار به 70 درصد بازی‌های تیم ملی در یک سال نمی‌رسید و البته آرسنال قصد داشت او را به تیمی دیگر قرض بدهد. آزمون می‌گوید: «ما در ایران بازیکنان با استعداد بسیاری داریم. بازیکنانی که می‌توانند به تیم‌های مطرح اروپایی بروند و در لیگ‌های معتبر بازی کنند. نمی‌دانم چرا خیلی‌ها فکر می‌کنند بازیکنان ایرانی قادر نیستند در باشگاه‌های بزرگ دنیا بازی کنند؟ حضور من در آرسنال بنا به دلایلی منتفی شد چون بازی ملی انجام نداده بودم و قانون اجازه نمی‌داد پیراهن این تیم را بپوشم. حتی همین حالا استوک سیتی برای جذب من ابراز علاقه کرده اما مشکل بزرگی که سر راهم قرار دارد مشکلی به نام رضایتنامه است که فعلا مانع حضورم در تیمی جدید و لیگی معتبر شده.»

به گزارش آفتاب به نقل از ورزش سه،‌آزمون که حالا یکی از بازی‌های رئال مادرید در لالیگا را از نزدیک تماشا کرده معتقد است که بازیکنان ایرانی می‌توانند در لالیگا بازی کنند و حتی پیراهن تیم بزرگی چون رئال مادرید را به تن کنند: «باز هم می‌پرسم چرا ما بازیکنان ایرانی باید دور تیم‌های مطرح فوتبال جهان را خط بکشیم؟ من بازی رئال را از نزدیک دیدم. آنها از فضا نیامده‌اند که از نظر ما اینقدر دست نیافتنی هستند. می‌شود در رئال هم بازی کرد. این غیر ممکن نیست. فقط کمی تجربه بیشتر می‌خواهد و رزومه بهتر. وگرنه خیلی از بازیکنان ایرانی می‌توانند همین حالا برای رئال بازی کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین