کد خبر: ۳۵۱۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
2 روز تا انتخابات

داغ‌ترین‌ها درباره انتخابات

اهمیت اصل انتخابات در کشور، فقط بواسطه رأی دادن نیست، بلکه انتخابات به معنای سینه سپر کردن و عرض اندام ملت ایران در مقابل دشمن، بعد از انواع فشارها و تحریم‌های ظالمانه و تبلیغات خباثت‌آمیز است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را «عرصه قد برافراشتن ملی» و تجلی وفاداری و ایستادگی ملی و حمایت از عزت و استقلال کشور دانستند و تأکید کردند: همه کسانی که به عزت ایران اسلامی علاقه‌مندند باید در انتخابات روز جمعه شرکت کنند و دنیا در روز هفتم اسفند خواهد دید که مردم ایران، چگونه مشتاقانه در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

ارسال 120 هزارصندوق‌ و 110 میلیون تعرفه‌ رای به استان‌ها

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور از ارسال 120 هزار صندوق‌ و 110 میلیون تعرفه‌ رای به همه استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند خبر داد.

وی افزود: صندوق‌های اخذ رای با نظارت نمایندگان هیئت نظارت مُهر و موم و تحویل فرمانداری‌ها شدند و صبح 7 اسفند طی تشریفات قانونی در شعب اخذ رای در معرض واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.

دعوت اعضای هیات دولت از مردم برای مشارکت در انتخابات

اعضای دولت یازدهم در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای مردم را به حضور گسترده پای صندوق‌های رای دعوت کردند.

پیامک رئیس جمهور به مردم برای شرکت در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور با ارسال پیامکی از مردم ایران خواست در انتخابات پیش رو حضوری گسترده داشته باشند.

اقتصاد پویا با مشارکت سیاسی تضمین می‌شود

رئیس دفتر رئیس جمهور درپیامی ضمن دعوت از تمامی مردم برای حضور در انتخابات رأی مردم ایران را گامی استوار جهت زنده نگه داشتن امید دانست.

دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مردم برای حضور گسترده در انتخابات

‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای از مردم برای حضور پرشور و گسترده در پای صندوق‌های رای در هفتم اسفندماه جاری، دعوت کرد.

رای می‌دهیم برای انتخاب افراد تضمین‌کننده فرصت‌های پسابرجام

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه گفت: پای صندوق‌های رای می‌رویم برای انتخاب افراد صالحی که تداوم توسعه همه جانبه کشور را در سایه‌ فرصت‌هایی که در دوره‌ پسابرجام برای ایران فراهم شده است را تضمین می‌کنند.

دعوت تولیت آستان حضرت معصومه(س) از مردم برای شرکت در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی ‌تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با انتشار پیامی، از آحاد ملت برای حضور در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

دعوت مدیر حوزه‌های علمیه از مردم برای مشارکت در انتخابات

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیامی از ملت شریف ایران برای شرکت در انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری دعوت کرد.

بیانیه جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران در مورد انتخابات

جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران با صدور بیانیه‌ای از مردم برای مشارکت در انتخابات دعوت کرد.

مردم لیستی رأی بدهند تا خلاء نبود احزاب جبران شود

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود احزاب قوی در کشور به مردم توصیه کرد در انتخابات آتی مجلس به شکل لیستی رأی دهند تا بخشی از این خلاء جبران شود.

وی ادامه داد: معتقدم بهتر است که هر که اصولگراست به لیست اصولگرایان و هر که اصلاح‌طلب است به لیست اصلاح‌طلبان رأی دهد. این باعث می‌شود کارایی در تقنین بیشترشود، پس کارایی مجلس به این است که طرفداران دو طیف لیستی رأی بدهند.

فهرست جعلی 35 نفره مصداق بارز بداخلاقی انتخاباتی است

غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در واکنش به انتشار فهرست 35 نفره منتشر شده اظهار کرد: برخی با انتشار لیست‌های مشابه و جعلی به دنبال تخریب ائتلاف هستند و می‌طلبد مردم با هشیاری مراقب این‌گونه روش‌ها باشند.

وی تاکید کرد: ائتلاف اصولگرایان این گونه لیست‌ها را جعلی و مصداق بارز بداخلاقی انتخاباتی می‌داند.

قرار گرفتن نام جلالی و مطهری در لیست اصلاحات هدفمند است

علی شکوری‌راد دبیر کل حزب اتحاد ملت ایرانی اسلامی گفت: در این مدت تبلیغات انتخابات، اظهارات مطهری و جلالی همان اظهارات اصلاح طلبان بوده است. قرار گرفتن نام این افراد در لیست اصلاحات یک اقدام هدفمند و با هوشمندی سیاسی است. اکنون دایره اصلاحات گسترده‌تر شده و بخشی از نیروهای اصولگرای معتدل را هم در بر گرفته است.

استقرار بالگرد در خراسان‌شمالی برای روز رای‌گیری

خیرالله ترخانی دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از استقرار بالگرد در استان برای روز رای‌گیری خبر داد.

وی گفت: در صورت شرایط جوی نامناسب و بارش برف، در مناطق صعب العبور برای شعب اخذ رای سیار، از این بالگرد استفاده می‌شود.

انفصال 3 کارمند از خدمت در خراسان‌شمالی به‌ علت تخلفات انتخاباتی

محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی از انفصال خدمت سه نفر از کارکنان استان به‌ علت انجام تخلف‌های انتخاباتی خبر داد.

وی اظهار کرد: سه نفر از کارکنان کمیته امداد استان به‌علت انجام تخلفات انتخاباتی در ساعات اداری، انفصال از خدمت شده‌اند.

لیست‌های مورد حمایت اصولگرایان در استان‌ها

با توجه به لیست‌های مورد حمایت و تایید احزاب در استان‌ها، ایسنا آخرین لیست مورد حمایت احزاب در استان‌ها را منتشر کرد، برای مشاهده این لیست‌ها به این آدرس مراجعه شود.

آخرین تغییرات در لیست داوطلبان انتخابات مجلس در خوزستان

پیمان جهانگیری دبیر ستاد انتخابات خوزستان آخرین تغییرات در لیست داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر آمار نهایی کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان به 296 نفر رسیده است.

آمادگی کامل ستاد انتخابات برای برگزاری انتخاباتی قانونمند

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان با اشاره به انتخابات 7 اسفند از آمادگی کامل ستاد انتخابات و مجموعه عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی قانونمند خبرداد.

اکرمی خاطرنشان کرد: بیش از 15 هزار نفر در امر برگزاری انتخابات پیش رو شرکت دارند که عموما از معتمدین و کسانی هستند که در بین مردم از مقبولیت برخوردارند.

کاندیداهای انصرافی خراسان‌شمالی 19 نفر شدند

همزمان با آخرین ساعات تبلیغات رسمی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌شمالی، با انصراف یک نامزد از حوزه اسفراین تعداد کاندیداهای انصرافی این استان به 19 نامزد رسید.

انصراف ۲۸ کاندیدای مجلس دهم در لرستان

‌ناهید پرویزپور مدیرکل سیاسی انتخابات استانداری لرستان از انصراف ۲۸ کاندیدای مجلس دهم در استان خبر داد.

وی افزود: در شهرستان خرم‌آباد 10 نفر، بروجرد یک نفر، کوهدشت و رومشکان شش نفر، الیگودرز چهار نفر، سلسله و دلفان چهار نفر، دورود وازنا یک نفر و در شهرستان پلدختر دو نفر بعد از تأیید شورای نگهبان تاکنون از کاندیداتوری انصراف داده است.

رقابت 19 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در مهریز

سیدمحمد رستگاری فرماندار شهرستان مهریز و رئیس حوزه انتخابیه مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و بهاباد اعلام کرد: در حال حاضر 19 داوطلب مجلس در این حوزه انتخابیه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت نظم و اجرای قانون در برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: در این حوزه انتخابیه ۵۳ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است که از این تعداد، 27 شعبه شهری و ۲۶ شعبه‌ روستایی، ۳۷ شعبه نیز ثابت و ۱۶ شعبه به صورت سیار است.

انصراف دو نامزد حوزه رباط‌کریم و بهارستان و یک نامزد حوزه انتخابیه دماوند - فیروزکوه

دو نفر از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان و یک نفر از حوزه انتخابیه دماوند - فیروزکوه انصراف دادند.

تعداد کاندیداهای انصرافی ایلام به 8 نفر رسید

عبادالله باقری مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام از انصراف یک نفر دیگر از کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول خبر داد.

وی گفت: با این انصراف تعداد کاندیداهای انصرافی در استان به 8 نفر رسید.

کاهش داوطلبان انتخابات مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد به 35 نفر

جلیل حسنی دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد از کاهش داوطلبان انتخابات مجلس دهم در این استان به 35 نفر خبر داد.

وی افزود: 108 داوطلب مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کردند سه نفر نیز انتقالی داریم که در مجموع 111نفر می‌شوند از این تعداد 35 نفر تاکنون در انتخابات استان حضور دارند و 48 نفر انصراف داده‌اند.

انصراف سه نفر در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان

ابوالقاسم پالیزگیر رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان از انصراف سه نفر از نامزدهای تایید صلاحیت شده این حوزه خبر داد و گفت: با انصراف این سه نفر، 17 داوطلب برای کسب یک کرسی حوزه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد.

آمار انصرافی‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان به 62 نفر رسید

علی‌اصغر جمشیدنژاد رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان از انصراف 62 نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون در این استان خبر داد.

وی افزود: با انصراف این افراد آمار نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان به 88 نفر رسید.

انصراف 53 نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان

علی اصغر طهماسبی رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: تا این لحظه با انصراف 53 تن از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان 120 نفر در عرصه رقابت انتخابات باقی مانده‌اند.

5 کاندیدای دیگر مجلس از گردونه رقابت‌ها خارج شدند

ابوالقاسم الماسی دبیر ستاد انتخابات استان همدان از انصراف 5 نامزد مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: در مجموع آمار انصراف‌دهندگان به 52 نفر رسید و شمار کاندیدای شرکت‌کننده در انتخابات مجلس دهم در استان همدان به 166 نفر رسیده است.

انگلیس از افرادی حمایت می‌کند که منافعش را تأمین می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول دستگاه قضایی گفت: آمریکا و انگلیس از افرادی که منافعشان را تأمین کنند و یک رابطه پشت پرده‌ای با آنها داشته باشند، حمایت می‌کنند.

وی گفت: مردم ما در طول سنوات گذشته نسبت به حکام مکار انگلیس ذهنیت بسیار منفی دارند و مردم هوشیار ما هر زمان که از انگلیسی‌ها چیزی بشنوند برخلاف آن عمل خواهند کرد.

عملکرد اقتصادی دولت قبل را قابل دفاع می‌دانم

محمد ناظمی اردکانی کاندیدای اصولگرای مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه همگرایی و وحدت اصولگرایان را برای انتخابات مجلس دهم یک کار ارزشی دانست، گفت:‌ نشست‌های اصولگرایی طی سال‌های گذشته محصولش ائتلاف بزرگ اصولگرایی شد که این ائتلاف کمیته‌ای هفت نفره دارد که در این کمیته لیست تهران نیز مشخص شده است. هم‌چنین برای شهرستان‌ها نیز هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

مردم از تندروی‌ها خسته شده‌اند

حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس با بیان اینکه مردم از تندروی‌ها خسته شده‌اند، گفت که مردم به دنبال این هستند که نمایندگانی معتدل را به مجلس آینده بفرستند.

وی افزود: من فکر می‌کنم مردم برای پیدا کردن این افراد اول به لیست‌ها رجوع می‌کنند و بعد از لیست‌های مختلف افرادی که این شاخصه‌ها را دارند انتخاب می‌کنند.

مشارکت بالای مردم باعث افزایش مشروعیت نظام می‌شود

فاطمه سعیدی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: زمانی که مشارکت مردم بالا باشد با توجه به شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای، مشروعیت نظام افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات های نظام به ویژه انتخابات پیش رو اظهار کرد: زمانی که مشارکت مردم در انتخابات‌ها مشارکت خوبی باشد قطعا از لحاظ بین المللی و منطقه‌ای و با توجه به وضعیت ایران مشروعیت نظام افزایش می‌یابد.

مشارکت در انتخابات، تضمین‌کننده‌ اقتدار نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسمین سیدناصر محمدی مسئول دفتر شورای نگهبان در استان یزد با اشاره به ضرورت حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در این دوره از انتخابات، تصریح کرد: مشارکت ملت در انتخابات پیش رو، تضمین کننده‌ استمرار اقتدار و عزت نظام اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی است.

مردم هر سلیقه و جناحی را که قبول دارند باید در انتخابات مشارکت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات سبب می‌شود که دشمنان نتوانند به آن هدفی که دارند، برسند و مردم هر سلیقه و هر جناحی را که قبول دارند باید در انتخابات حاضر شوند.

مجلسی که عاقلانه تشکیل شود بر اساس منافع ملی گام بر می‌دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: هرگاه انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است مردم حاضر شده‌اند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و همین امر سبب استحکام داخلی کشور شده و دشمنان نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: مجلسی که عاقلانه تشکیل شود بر اساس منافع ملی، رشد و توسعه همه جانبه کشور گام بر می‌دارد و همین مجلس عقل‌گرا و توانمند سبب می‌شود که یک جامعه مقتدر و توانمند همراه با نگاه همه جانبه و دلسوزانه شکل بگیرد.

مردم نمایندگان معتمد، متدین و امین را انتخاب کنند

قاسم جعفری نماینده اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی توانمندی در فکر، اندیشه و اجرا را از ویژگی‌های کاندیداها دانست و گفت: مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که متدین، معتمد و امین باشند تا هارمونی در مجلس وجود داشته باشد.

ان‌شاءالله مجلس دهم بهتر از مجلس نهم خواهد بود

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تشکیل یک مجلس دولت ساخته این امر را به ضرر کشور و ملت دانست و ابراز امیدواری کرد که مجلس دهم مجلسی مستقل‌تر باشد.

مردم در انتخابات پیش رو نسبت به انتخاب فرد اصلح بی‌تفاوت نباشند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم از مردم خواست تا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نسبت به انتخاب فرد اصلح بی تفاوت نباشند.

وی عنوان کرد: حضور مردم در این دو انتخابات می‌تواند توطئه‌چینی‌های استکبار علیه نظام و ملت ایران را خنثی کند.

کارآمدی مجلس باید بر اساس نظرات کارشناسی، عقلانیت، حکمت و خرد باشد

محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس با انتقاد از این که عدم کارکرد مناسب گروه‌های سیاسی از آسیب‌های مجلس است، گفت: مجلس باید عمل‌گرا و کارآمد و بر اساس عقلانیت و خرد باشد.

حضور پای صندوق‌های رای وظیفه ملی و شرعی است

سید فرید موسوی کاندیدای عضو ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: مردم با حضور خود پای صندوق‌های رای گامی که در خرداد 92 برداشتند را محکم‌تر خواهند کرد.

وی با اشاره به سابقه حضور مردم پای صندوق های رای در انتخابات‌های مختلف اظهار کرد: مردم همواره با حضور پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است حماسه‌های بزرگی خلق کردند.

معنای حضور مردم پای صندوق‌ها اعلام حیات و پویایی ملت است

احمد مازنی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای گفت: مهم‌ترین معنای حضور مردم پای صندوق‌های رای اعلام حیات، پویایی و عقلانیت ملت است.

وی اظهار کرد: براساس قانون اساسی همه ارکان نظام متکی بر آرای مردم است و مردم نیز تنها از مسیر انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای می توانند حق خود را اعمال کنند.

رای مردم پایانی بر تندروی و افراط‌ گرایی باشد

کاظم جلالی، رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که «مردم با انتخاب افرادی در مدار عقلانیت و با محوریت توسعه کشور گام بعدی را در شرایط پسابرجام بردارند» گفت: انتخابات 7 اسفند و رای مردم باید پایانی بر تندروی و افراط‌ گرایی باشد که رسیدن به این هدف نیازمند مشارکت حداکثری مردم است.

هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت بالایی برخوردارند

پروانه سلحشوری کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پیش رو گفت: برای ادامه برجام یک و تحقق برجام داخلی باید با امید در انتخابات شرکت کرد.

وی تصریح کرد: در یک جامعه دموکراتیک رای مردم محترم و تاثیرگذار است و بی تفاوتی آن‌ها نیز یکی از آفت‌های بزرگ محسوب می‌شود.

مردم باید در هر دو انتخابات مشارکت کامل داشته باشند

مهدی شیخ، کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم باید در هر دو انتخابات مشارکت کامل داشته باشند و برگه‌های تعرفه خود را به طور کامل پر کنند.

وی گفت: مردم باید مسئولیت پذیر باشند و بدانند که هرچه بر سر اجتماع،‌ اقتصاد و قوانین‌شان می‌آید از صندوق‌های رایی است که در انتخابات‌ها وجود دارد.

هفتم اسفند حماسه‌ای بزرگ رقم خواهد خورد

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های رای به اقتدار کشور کمک خواهد کرد و مطمئن هستم در هفتم اسفند حماسه‌ای بزرگ رقم خواهد خورد.

وی با بیان این‌که «دو انتخابات پیش رو بسیار مهم و حساس است» گفت: بعد از برنامه برجام مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای به اقتدار کشور کمک خواهند کرد و مطمئن هستم که در هفتم اسفند حماسه‌ای بزرگ رقم خواهند خورد؛ زیرا که مردم ما بهترین مردم هستند.

نباید انتخابات را به مسابقه وعده‌های انجام نشدنی تبدیل کنیم

سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاندیداهای انتخابات براساس واقعیت‌های امکان‌پذیر وعده دهند.

وی اظهار کرد: امیدوارم تمامی داوطلبین توجه داشته باشند که جایگاه مجلس کجاست و براساس واقعیت‌های امکان پذیر وعده‌های انتخاباتی‌شان را بدهند، زیرا اشتباه است که انتخابات را به مسابقه وعده‌های انجام نشدنی تبدیل کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین