کد خبر: ۳۵۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۳
عضو کمیسیون امنیت ملی:

زورآزمایی و درشت‌گویی در مسئله هسته‌ای ایران مفید نیست

آفتاب‌‌نیوز : نماينده «آباده» روز سه‌شنبه در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي افزود: من پيشنهاد رييس جمهوري براي مشاركت بخش‌هاي خصوصي و دولتي كشورها به منظور غني‌سازي را فرصتي براي حل مساله مي‌دانم.

وي خاطرنشان كرد: دولت آقاي احمدي نژاد جداي از اين مساله هيچگونه تعهدي در برابر توافقنامه پاريس ندارد و ايران مي‌تواند وضعيت تعليق داوطلبانه را تغيير دهد و به قبل از توافقنامه پاريس بازگردد. 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: اروپا و آمريكا نيز بايد نگاه خود را به اين ملت متمدن تغيير دهند و با فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي ايران با اغراق گويي برخورد نكنند.

نماينده مردم آباده با اشاره به مشكل ديگر سياست خارجي گفت: ايران با ‪ ۱۵‬كشور همسايه است و هر مساله ايران به سرعت بين‌المللي مي‌شود بنابراين ما يك كشور بين‌المللي هستيم و لازم است به اعتبار و وجهه خود در محيط بين‌الملل توجه جدي داشته باشيم.

محمدي اضافه كرد: ما بر اساس آمار و ارقام موفقيتهاي بزرگي در عرصه مبارزه با بيسوادي، توسعه نيافتگي، فقر و بيكاري داشته‌ايم اما نبايد انكار كنيم كه متناسب با رشد جمعيت، وعده‌هاي مسئولان و نياز و مطالبات مردم بستر رشد فرهنگي و توسعه اقتصادي را فراهم نكرده‌ايم و لازم است بيشتر و دقيق‌تر كار كنيم.

وي افزود: ما در دهه بعد از انقلاب كه درگير دفاع مقدس و مبارزه براي اثبات موجوديت خود بوديم، توليد ناخالص داخلي كشورهاي منطقه به ‪ ۲/۵‬برابر افزايش يافت و اين امر در وضعيتي اتفاق افتاد كه كشور پرجمعيت و جنگزده‌اي مثل ايران سير نزولي قدرت را به سير صعودي تغيير مي‌داد اما امروز ما خود را براي يك جهش علمي، تكنولوژيك و رشد و توسعه اقتصادي آماده مي‌كنيم.

محمدي اضافه كرد: ما اكنون دو مشكل در عرصه داخلي و خارجي داريم، مشكل داخلي به تفكر و روش كشورداري ما مربوط مي‌شود و آن اين است كه ما بايد نظام سياست داخلي را بر اساس رويكرد نخبه‌محور كه كارآيي و مطلوبيت را ملاك تشخيص و عمل قرار مي‌دهد، اداره كنيم.

وي افزود: ما پيوسته از خاستگاه كارآيي و مطلوبيت سخن گفته‌ايم اما براي جلب رضايت‌ها، آن را برنتابيده‌ايم و بهاي آن را نيز پرداخته‌ايم. اين امر ما را در سرعت دادن به نظام لخت و كند بوركراتيك به سوي يك اقتصاد پويا و كارآفرين و فرهنگ توليد و محروميت زدايي و نوعدوستي عاجز كرده و نتيجه اين شده است كه هر چه از پايتخت دورتر مي‌شويم بيكاري، محروميت و فقر بيشتر و امنيت و حاكميت قانون كمتر است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: مردم شريف ايران از هر قشر و طبقه به طور كم و زياد فشار اقتصادي، بلاتكليفي، سردرگمي، ناامني و بي‌ثباتي را احساس مي‌كنند و حق دارند بپرسند چرا اين كشور ثروتمند كه چشم طمع همه به آن دوخته شده است، اينگونه اداره مي‌شود؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین