کد خبر: ۳۵۱۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

لحظات پرالتهاب دستگیری سارق مسلح در مشهد

یک مغازه طلافروشی در چهارراه ورزش منطقه قاسم‌آباد مشهد 10 سال پیش هدف سرقت مسلحانه قرار گرفت که در این سرقت شاگرد مغازه به قتل رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
ایران نوشت: پرونده این سرقت مسلحانه در پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل شد اما هیچ سرنخی از عاملان سرقت به دست نیامد و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی همچنان ادامه یافت.

دومین سرقت مسلحانه از طلافروشی

پس از گذشت 10 سال و ساعت 20:23 شامگاه 26 بهمن ماه امسال چهار جوان با دو موتور به طلافروشی‌ای حمله کردند. یکی از این دزدان که پوشش زنانه داشت ابتدا وارد مغازه طلافروشی شد. او درحالی که مانع از بسته شدن در طلافروشی شده بود اسلحه وینچستر که همراه داشت را از زیر چادر بیرون کشید و با تهدید مرد طلافروش از او خواست هیچ واکنشی در برابرش نشان ندهد.

در این لحظه سه همدست او بلافاصله وارد طلافروشی شدند و با تبر شیشه‌های داخل ویترین را شکستند. آنها 10 کیلوگرم طلا را به سرقت بردند و با دو موتور بسرعت از محل متواری شدند.

با گزارش این سرقت مسلحانه که در برابر چشمان رهگذران رخ داده بود بلافاصله مأموران کلانتری قاسم‌آباد و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر شدند و تحقیقات پلیسی با دستورات بازپرس حیدری آغاز شد.

9 روز بعد

کارآگاهان جنایی و پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات خود را آغاز و با اقدام‌های گسترده علمی سردسته باند را شناسایی کردند و به طور پوششی تحت تعقیب قرار دادند.

موسی که 28 سال سن دارد و معروف به یوسف است روز سه‌شنبه چهارم اسفندماه به همراه همدستش رضا به شهر قائن در استان خراسان جنوبی رفتند. آنها تا غروب به مشهد بازگشتند. کارآگاهان این مرد را همچنان زیر نظر داشتند. ساعت 11 شب بود که جلسه شور عملیاتی با دستور سردار بهمن امیری مقدم، فرمانده پلیس استان خراسان رضوی در اتاق کار سرهنگ بیدمشکی، رئیس پلیس آگاهی استان تشکیل شد. یک ساعت بعد مأموران برادر سردسته باند که اسماعیل نام دارد و 25 ساله است را درحالی که به همراه پسر خردسالش قصد داشت از خانه خود واقع در خواجه‌ربیع مشهد خارج شود، دستگیر کردند.

این دزد که چهار سابقه کیفری دارد در تحقیقات اولیه اعتراف کرد برادرش سرکرده باند سرقت است.

عقربه‌های ساعت یک بامداد پنجم اسفند را نشان می‌داد که رضا 29 ساله دومین عامل سرقت مسلحانه در اقدام غافلگیرانه پلیس در مخفیگاهش دستگیر و تحقیقات از همان دقایق اولیه پرونده از وی که دارای دو سابقه کیفری است، آغاز شد.

ساعت دو بامداد سومین عضو باند که در سرقت مسلحانه نیز حضور داشته و وحید نام دارد دستگیر شد. این جوان 30 ساله دارای یک سابقه کیفری است و در اعتراف‌های اولیه خود اظهار داشت طلاها، تفنگ و فشنگ‌ها دراختیار سرکرده باند است.

سردار بهمن امیری مقدم دستورات تخصصی برای دستگیری عامل اصلی این سرقت‌ها را صادر کرد. سه تیم اطلاعاتی و دو تیم عملیاتی از کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی پس از شناسایی مخفیگاه این دزد که مجتمع مسکونی در بلوار اندیشه مشهد بود برای انجام سخت‌ترین بخش این عملیات ضربتی وارد عمل شدند.

عقربه‌های ساعت 6:30 بامداد چهارشنبه را نشان می‌داد که آپارتمان طبقه پنجم که مخفیگاه موسی بود تحت نظر قرار گرفت. دو تن از افسران پلیس وارد عمل شدند. موسی، همسر و فرزندش داخل خانه بودند. موسی از پنجره بیرون را نگاه کرد با دیدن مأموران پلیس متوجه شد به آخر خط رسیده است. او بلافاصله تعدادی فشنگ جنگی و تفنگش را برداشت. یک کلت کمری هم دستش بود. او از تراس پشت ساختمان طنابی به پایین انداخت و قصد داشت خودش را به پایین برساند و فرار کند. در این لحظه کارآگاهان که او را زیر نظر داشتند دستور ایست دادند.

روبه‌روی این مجتمع مسکونی یک نانوایی بود. موسی تهدید می‌کرد که قصد تیراندازی به مردم دارد. کارآگاهان پلیس آگاهی در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته بودند.

حفظ جان مردم مهم‌ترین وظیفه پلیس بود. موسی به سوی مأموران تیراندازی کرد. کارآگاهان با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند. دزد مسلح به اندازه یک و نیم طبقه از ارتفاع طبقه پنجم به وسیله طناب پایین آمده بود که یک تیر به کتفش برخورد کرد. او تعادل خود را از دست داد و به پایین سقوط کرد. استخوان کف پا، مهره‌های کمر و کشاله ران او نیز بشدت آسیب دید.

مأموران خودشان را بالای سر موسی رساندند. دزد شرور خونریزی زیادی داشت. او به بیمارستان انتقال یافت و همدستانش نیز برای انجام تحقیقات به اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شدند.

فرمانده پلیس خراسان رضوی دراین باره به شوک گفت: اعضای اصلی این باند سرقت مسلحانه در حالی مورد شناسایی و دستگیری کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند که بسیار زیرکانه مرتکب سرقت از طلافروشی شده و هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته بودند. سردار بهمن امیری مقدم گفت: عملیات شناسایی و دستگیری اعضای این باند مسلحانه، اقتدار واقعی پلیس خراسان رضوی را به نمایش گذاشت که در محل دستگیری سرکرده باند با ابراز خشنودی و رضایت مردم همراه بود.
وی به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: فرزند دزد مسلح داخل خانه برگه‌هایی از نقاشی‌های خود روی دیوار نصب کرده که در آن مردی را با تفنگ و درحال تیراندازی نشان می‌داد.

وی گفت: خانواده‌ها باید مراقب باشند و به خاطر فرزندان خود سعی کنند زندگی خوب و ایده آلی بسازند.

فرمانده پلیس خراسان رضوی اظهار داشت: دو برادر که از متهمان اصلی پرونده هستند و در امر خرید و فروش خودرو فعالیت داشته‌اند از درآمد مالی خوبی هم برخوردار بوده‌اند. متأسفانه زیاده خواهی و بلندپروازی‌های آنها سبب شد این دوجوان که دو پسر 8 و 7 ساله دارند عامل ایجاد ناامنی و ترس و وحشت در شهروندان شده و برای خودشان نیز چنین مشکل بزرگی درست کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین