کد خبر: ۳۵۱۵۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

کلاهبرداری 68 میلیون ریالی از طریق تلگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق تلگرام 68 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ اکبر امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک شهروند همدانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که 68 میلیون ریال از وی در شبکه اجتماعی تلگرام کلاهبرداری شده است.
وی افزود: بگفته شاکی در یکی از گروه های تلگرامی با فروشنده ای آشنا شده که تجهیزات صوتی را به قیمت بسیار پایینی عرضه می کند.

وی اضافه کرد: مالباخته پس از چندین مرحله گفت و گو با فرد کلاهبردار در تلگرام و دریافت تصاویر سیستم های صوتی مجاب به خرید و واریز وجه به حساب متهم شده، غافل از اینکه فرد مخاطب کلاهبردار بوده است.

رئیس پلیس فتا همدان بیان کرد: شاکی مدعی شد پس از گذشت دو هفته و ارسال پیامهای مکرر در تلگرام ، سرانجام فرد کلاهبردار در پاسخ به پیامها منکر وصول وجهی از جانب شاکی شد و با لحنی بسیار زننده از شاکی خواست دیگر مزاحمش نشود و شاکی را بلاک کرد.

سرهنگ امینی افزود: با انجام اقدامات فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی فردی با هویت معلوم شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر شد.

وی به شهروندان تاکید کرد: کانالها و گروه های تلگرامی به دلیل مجهول بودن صاحبان آنها مکان مناسبی برای خرید نیست و در صورت اجبار به خرید از آنها، از معتبر بودن فروشنده اطمینان حاصل نمایند یا با قرار فیزیکی خریدهای خود را انجام دهند.

به دنبال کنترل 11 هزار و 82 سایت و فضای مجازی در 10 ماهه امسال 90 کلاهبردار و متخلف این حوزه شناسایی و دستگیر شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین