کد خبر: ۳۵۱۶۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

پشت‌پرده رایی که قرار است کفاشیان به صندوق فیفا بیاندازد

رئیس فدراسیون فوتبال این بار خیلی شفاف اعلام کرده به شیخ سلمان رای می دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
تا ساعاتی دیگر انتخابات فیفا برگزار می شود و رئیس جدید فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب می شود.

ایران هم مثل کشورهای دیگر، یک رای دارد و می خواهد آن را به نفع شیخ سلمان، رئیس بحرینی afc بدهد. او با جذب حمایت بعضی از کشورهای آفریقایی، اکثر کشورهای آسیا و همینطور آمریکای جنوبی، امیدوار است تا رئیس فیفا شود اما در مقابل یک رقیب سرسخت به نام اینفانتینو دارد.

دبیر کل ایتالیایی یوفا که به مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بود به طور قطع رئیس فیفا می شود، همگام ترک تهران جمله جالب تری به زبان آورده بود: «من با آمریکایی ها هم قول و قرار خود را گذاشته ام.

به میامی سفر می کند تا هماهنگی نهایی را با آمریکایی ها انجام دهم.» اینفانتینو در گفت و گو با برنامه 90 هم گفت: «من قطعا رئیس فیفا می شوم.»

حالا در این شرایط ایران حامی شیخ سلمان بحرینی است و می خواهد به او رای دهد. شاید بهتر این بود که کفاشیان حداقل به صورت شفاف درباره رای خود حرف نزند. او همیشه عادت دارد تا حتی پس از رای دادن، نگوید به چه کسی رای داده اما این بار در مصاحبه ای گفت که قطعا به نفع شیخ سلمان رای در صندوق می اندازد.

به گزارش خبرآنلاین؛ با توجه به تیزهوشی کفاشیان شاید این یک بازی باشد. او در رسانه ها بگوید به شیخ بحرینی رای می دهد و پشت پرده به اینفانتینو رای دهد. در این صورت نه شیخ سلمان از دست او دلخور می شود و نه اینفانتینو که رای کفاشیان را مال خود کرده است. در این شرایط اتفاق 4 سال قبل برای ایران نمی افتاد. آن زمان، حمایت از بن همام مقابل بلاتر، هزینه سنگینی پس از انتخاب مرد سوئیسی برای فوتبال ایران داشت چراکه فیفا خواسته های فدراسیون را اجابت نمی کرد. نزدیک به دو سال طول کشید تا رفت و آمدها به فیفا سرانجام کارساز شود و بلاتر نرم تر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین