کد خبر: ۳۵۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

مقامات و شخصیت‌ها پای صندوق رای چه گفتند؟

مقامات عالی رتبه و مسئولان کشوری و لشکری کشور روز جمعه هفتم اسفند ماه همپای مردم با حضور در شعب رای، رای خود را در صندوق انداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
امروز 54 میلیون و 915 هزار و 24 ایرانی واجد شرایط برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری پای صندوق های رای می رفتند. 

در جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون 32 انتخابات برگزار شده که با احتسابات دو انتخابات هفتم اسفند ماه، این تعداد به 34 می رسد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روسای قوا، مراجع تقلید، وزیران و سایر مقامات عالی رتبه و مسئولان کشور و لشکری امروز پیشاپیش و همپای ملت، پای صندوق های رای حاضر شدند و رای خود را به صندوق ها ریختند و پس از دادن رای، سخنان و توصیه خواندنی را مطرح کردند که چکیده آن در پی می آید: 

** رهبر معظم انقلاب: هر کس که ایران را دوست دارد در انتخابات شرکت کند 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای سپس در سخنانی، انتخابات را هم وظیفه و هم حق ملت خواندند و افزودند: انتخابات، کاری بزرگ و خیر و همیشه حائز اهمیت است و در برخی مقاطع نیز اهمیت بیشتری دارد و در معارف و دستورات اسلامی نیز بر پیشروی و سرعت عمل در کار خیر توصیه شده است.

رهبر انقلاب با تأکید بر سرعت عمل در انجام این وظیفه و احقاق حق، خاطرنشان کردند: همانطور که قبلا گفته ایم همه مردم ایران، هر کس که ایران را و جمهوری اسلامی را و شکوه، عزت و عظمت ملی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

ایشان همچنین مردم را به حضور در انتخابات با نیّت خیر و با قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور و پاسخ به عزت ملی فراخواندند و گفتند: نتیجه حضور در انتخابات، عزت و استقلال ملی است و ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته اند و انتخابات باید به گونه ای باشد که دشمن را مأیوس و ناامید کند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: مردم دقت کنند و با بصیرت و چشم باز رأی دهند و این کار از جمله حسناتی است که علاوه بر اجر کوتاه مدت و بلندمدت دنیوی، اجر اخروی نیز به همراه دارد.
رهبر انقلاب اظهار امیدواری کردند که ملت ایران در این انتخابات نیز همچون انتخابات گذشته توقیق حضور پیدا کنند و مایه پیشرفت و عزت کشور شوند.

** روحانی: رای امروز مردم یک سرمایه گذاری بسیار پرسود است

رئیس جمهوری نیز انتخابات را نمادی از استقلال سیاسی کشور دانست و گفت: مردم در پای صندوق های رای با دستان پربرکت خود برای کشور تصمیم می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق سیار مستقر در وزارت کشور به ملت بزرگ ایران برای حضور فعال در این روز سرنوشت ساز را در پای صندوق های رای در سراسر کشور تبریک گفت و اظهارداشت: گزارش هایی که هم اکنون دریافت کردیم در سراسر کشور امنیت کامل وجود دارد و حضور مردم در پای صندوق ها نیز پرشور است.

رییس جمهوری ادامه داد: انتخابات و امروز در واقع نمادی از استقلال سیاسی کشور و حاکمیت ملی است، اگر قبل از پیروزی انقلاب، دست های بیگانه برای اداره کشور تصمیم می گرفتند در طول این 37 سال این مردم ایران هستند که در انتخابات در پای صندوق با دستان پربرکت خود برای کشور تصمیم می گیرند.

روحانی ادامه داد: امروز به دست مردم و با اراده و همت مردم دو نهاد بسیار مهم یعنی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شکل می گیرد.

وی اظهار داشت: رای امروز مردم یک سرمایه گذاری بسیار پرسودی است؛ یک ساعت پای صندوق آرا بودن، آرا را نوشتن و آن را تحویل دادن و استفاده کردن از ثمره چهار ساله برای مجلس شورای سلامی و هشت ساله برای مجلس خبرگان رهبری یک سرمایه گذاری پرسود است.

رییس دولت یازدهم خاطرنشان کرد: کدام تجارت پرسودی است که یک ساعت کار و تلاش باشد و چهار یا هشت سال آثار آن امنیت ملی، آرامش، عزت سیاسی کشور، امید به آینده و رونق اقتصادی باشد.

** رئیس قوه قضائیه: پیام حضور مردم نفی دخالت بیگانگان است 

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه گفت: پیام حضور حماسی و پرشور ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه نفی دخالت بیگانگان در سرنوشت کشورمان است. 

** رئیس مجلس: انتخاب نمایندگانی معیشت مردم را خوب می کند 

علی لاریجانی گفت: مجلس در اخذ تصمیم های کوتاه و بلند مدت در کشور موثر است، به ویژه تصمیم های کوتاه و میان مدت که در معیشت مردم مستقیما موثر است، نقش برجسته ای دارد. 
وی افزود: هر چه افراد راه یافته به مجلس قوی تر و کارآمدتر باشند، برای سرنوشت کشور بسیار موثر است. 

** آیت الله هاشمی رفسنجانی: امروز دست کمی از شب قدر ندارد 

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ممکن است یک رای هم یک رای باشد، یک رای ممکن است تنهایی کاری نکند ولی مجموعه آن با هم حقیقتا کارساز است و سرنوشت ها در کشورهای دموکراتیک در روز رای گیری نوشته می شود. آرای مشارکت کنندگان در انتخابات و آمار مردم نشانگر آگاهی و شخصیت و توجه مردم به سرنوشت کشورشان است که این اعتبار کشور است. 

** جهانگیری: مردم ایران بسیار موقعیت شناس هستند 

اسحاق جانگیری معاون اول رئیس جمهوری حضور مردم در انتخابات را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: انتظار هم همین بود، مردم ایران، مردمی بسیار آگاه، دقیق و موقعیت شناس هستند. 

** ظریف: این مشارکت بزرگ ترین اقتدار در صحنه بین المللی است. 

وزیر امور خارجه پس از انداختن رای خود در شعبه اخذ رای جماران گفت: مردم با حضور در پای صندوق های رای به دنیا نشان خواهند داد که همدل و همراه نظام و دولت هستند و از آن حمایت می کنند و این مشارکت بزرگ ترین اقتدار در صحنه بین المللی است. 

محمد جواد ظریف افزود: همین مشارکت مردم در انتخابات سال 92 بود که منجر به مذاکرات هسته ای بین ایران و کشور بزرگ شد و هفتم اسفند نیز برگ زرینی در مشارکت هوشمندانه مردم در تعیین سرنوشت خود خواهد گردید. 

** وزیر کشور: دستگاه های اجرا و نظارت در انتخابات، از حق الناس صیانت کنند

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ضمن تشکر از دستگاه های حوزه اجرا و نظارت در امر انتخابات گفت: امروز نیز باید از حق الناس صیانت و با آرامش و دقت، آرای ملت را اخذ و این انتخابات را حماسه ساز و با شکوه برگزار کنیم. 

** وزیر علوم: دانشگاه ها در زمینه انتخابات رسالت بزرگی بر عهده دارند

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: دانشگاه ها در زمینه انتخابات رسالت بزرگی بر عهده دارند و باید در خصوص حضور حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی پرشکوه نقش فعالانه و موثر ایفا کنند.

** وزیر بهداشت: انتخابات فرصت بزرگی است

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و ایثارگری های ایثارگران فراهم شده است و اکنون می توانند با رای دادن در تعیین سرنوشت کشور نقش داشته باشند در حالی که در رژیم شاهنشاهی همه تصمیمات در اختیار یک نفر یا حداکثر یک خانواده بود.

** وزیر ارتباطات: آرامش در فضای انتخابات ثمره استفاده از فضای مجازی است 

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای انتخابات در سال جاری در مسایل ظاهری نیز با آرامش همراه بود و دلیل این امر نیز بهره گیری از فضای مجازی برای اطلاع رسانی بوده است و به همین دلیل کمتر از کاغد استفاده شده است؛ هر چند، تعدادی از نامزدها همچنان از کاغذ و روش های قبلی استفاده کردند اما فضای مجازی در این دوره از انتخابات نقش چشمگیری داشت. 

** وزیر اطلاعات: مردم در انتخابات سنگ تمام گذاشته اند

وزیر اطلاعات گفت: مردم در انتخابات سنگ تمام گذاشته و حماسه حضور پرشوری را رقم زده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی افزود: حضور مردم در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همانطور که پیش بینی می کردیم، است.

**رئیس کمیته ملی المپیک: مردم هوشمندی سیاسی خود را نشان خواهند داد 

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: بعد از حضور حماسی مردم و جامعه ورزش کشور در راهپیمایی 22 بهمن این بار هم مردم همیشه در صحنه ،بخصوص جامعه ورزش کشور با حضور در پای صندوق های رای، بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب تجدید بیعتی دوباره کرده و با رای آگاهانه، هوشمندی سیاسی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

** یونسی: مشارکت مردم مجلس قوی تری را تشکیل خواهد داد

علی یونسی دستیار رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت: هرچه مردم در انتخابات مشارکت بیشتری داشته باشند مجلس قوی تری خواهیم داشت.

** مولاوردی: مشارکت حداکثری مردم منجر به تشکیل مجلسی کارآمد می شود

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهم و تاثیرگذار امروز منجر به تشکیل مجلسی کارآمد و عصاره ملت می شود.

** ابتکار: بهترین اصلاح و تغییر از طریق صندوق های رای ممکن است

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بهترین تغییر و اصلاح از طریق صندوق های رای امکان پذیر است.

وی افزود: مهم ترین پیام برای این انتخابات این است که با حضور پرشور مردم، آینده کشور رقم می خورد و امیدواریم با این انتخابات، اصلاح و تغییری را که به آن علاقه مند هستیم، از طریق صندوق های رای اتفاق بیفتد. 

** رئیس بنیاد شهید: حضور پرشور مردم به تقویت دولت بیانجامد

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور جانبازان گفت: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی باید به تقویت دولت بیانجامد.

** آیت الله نوری همدانی: مردم با رأی دادن قدرت و عزت خود را ثابت می کنند 
آیت الله حسین نوری همدانی گفت: پیام مثبت این انتخابات این است که مردم ایران قدرت و عزت خود را به جهانیان ثابت می کنند. 

** آیت الله مکارم شیرازی: مردم پای صندوق های رای بیایند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی پس از انداختن رای خود در صندوق شماره 505، از همه ملت ایران برای حضور در پای صندوق های رای دعوت کرد و گفت: مردم از هر جناح، گروهی و هر سلیقه ای در پای صندوق های رای حاضر شوند. 

** آیت الله گرامی: رای ندادن باعث خسارت سنگین به خود و کشور می شود 

آیت الله محمدعلی گرامی از استادان برجسته حوزه علمیه قم نیز گفت: لازمه زندگی اجتماعی دخالت انسان در امور اجتماعی خویش است و مهمترین مسائل اجتماعی مسائل مربوط به مدیریت جامعه است که این مدیریت مسائل قانونگذاری و مسائل مربوط به رهبری را شامل می شود. همه برادران و خواهران در هر کجای کشور در انتخابات شرکت کنند و وظیفه خود را در این مساله مهم انجام دهند که سهل انگاری در این مساله موجب خسارتی سنگین است. 

** معاون اول قوه قضائیه: تخلفات انتخاباتی کم بوده است

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای گفت: مواردی که در راستای تخلفات در انتخابات صورت می گیرد دو بخش است که یک مورد از تخلفات به قوه قضائیه نمی آید و توسط هیات های نظارت و اجرایی بررسی می شود و یک مورد آن که جرمی در راستای آن به وقوع بپیوندد، در قوه قضائیه رسیدگی می شود. 

وی افرود: خوشبختانه تخلفات انتخاباتی در این دوره نسبت به سنوات گذشته کمتر بوده و در مجموع بیش از 50 تا 60 مورد تخلف در این دوره به ثبت رسیده است.

** محسن رضایی: حضور پرشور مردم نشانگر سیاسی بودن ملت ایران است 

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نشاط امروز ایرانیان را فوق العاده توصیف کرد و گفت: مردم ایران سیاسی ترین ملت جهان هستند که موقعیت کشور خود را به خوبی درک می کنند. 

محسن رضایی پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد حسینیه ارشاد افزود: مردم فراتر از احزاب و جناح ها درک می کنند که منافع ملی در چیست و امروز به موقع پای صندوق های رأی حاضر شده اند. 


** آیه الله موسوی اردبیلی: شرکت نکردن در انتخابات اشتباه است 

آیت الله موسوی اردبیلی نیز اینکه برخی در انتخابات شرکت نمی کنند اشتباه است و همه باید در انتخابات شرکت کنند. 

** قالیباف: مجلس آینده باید استکبار ستیز باشد 

- محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز گفت: مجلس شورای اسلامی باید در سطح ملی و جهانی روحیه استکبار ستیزی و دفاع از مظلومان را در راس کار خود قرار دهد.مردم زودتر پای صندوق رای بیایند و این کار را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

** آیت الله امینی: مردم به طور گسترده شرکت کنند 

آیت الله امینی گفت: از مردم ایران می خواهیم همانند سابق به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند و با بصیرت و شناخت به بهترین افراد رای مثبت دهند. نمایندگان مجلس و مسئولان نظام هم مردم شریف ایران و مشکلات آن ها را فراموش نکنند، مردم مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری دارند، منتخبین ملت با جدیت تمام کاری کنند که مردم را راضی کنند.

** مجید انصاری: حماسه 92 تکرار می شود 

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: اگر مجلسی همراه با دولت شگل بگیرد می تواند دولت را در برنامه های اقتصادی و ساماندهی معیشت، اشتغال وعمران و آبادانی کمک کند.حضور گسترده مردم برگ زرین دیگری در تاریخ مردم سالاری رقم خواهد زد و امیدواریم حماسه انتخابات 92 امروز هم تکرار شود. 

** آیت الله هاشمی شاهرودی: مردم اقتدار نظام را به دنیا نشان می دهند 

آیت الله هاشمی شاهرودی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: ملت ایران در صحنه های مختلف مانند راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات عزت آفریدند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا نشان می دهند. 

** عارف: از حضور مردم تشکر می کنیم

محمدرضا عارف گفت: اگر اصلاح طلبان اکثریت مجلس دهم را به دست بیاورند از مردم تشکر می کنیم که این افتخار را به این گروه داده اند اما اگر گروه اقلیت شدیم به اکثریت تبریک خواهیم گفت و امیدواریم چهار سال آینده را با هم و با رفاقت در جهت منافع ملی و رفع مشکلات کشور اقدام کنیم. 

** آیت الله موسوی بجنوردی: شرکت پرشوری را شاهد خواهیم بود 

- آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی گفت: ان شاء الله شرکت پرشوری را شاهد خواهیم بود و امیدواریم کسانی که می توانند به نظام خدمت کنند و در خط امام راحل و اسلام باشند، انتخاب شوند. امیدواریم در مجلس خبرگان رهبری نیز کسانی رای بیاورند که در خط امام و اسلام باشند چرا که اساس خبرگان تقویت جایگاه رهبری است.امام راحل تاکید داشت که همه مردم رای دهند. 

** مدیرحوزه های علمیه کشور: دنیا نظام ما را به عنوان مردمسالار می شناسد 

آیت الله حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: تجزیه و تحلیل های دوستان و دشمنان ایران اسلامی مبتنی بر نحوه شرکت مردم در عرصه انتخابات است از این رو مردم تلاش کنند هر چه زودتر در این مسابقه ملی و دینی حضور پررنگ داشته و آن را به تاخیر نیاندازند. 

** آیت الله علوی گرگانی: مردم گوش شنوایی برای رهنمودهای رهبری دارند

آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید گفت: مردم گوش شنوایی برای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان دینی خود دارند. ملت ایران همیشه آماده خدمت و کوشش برای نظام هستند و لازم است همه مسئولان قدر این مردم را بدانند.

** مطهری: مجلس آینده معتدل خواهد بود 

علی مطهری نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: دهمین مجلس شورای اسلامی معتدل تر از مجالس گذشته خواهد بود. 

** حداد عادل: انتخابات پیام آور همبستگی و افزایش عزت و اقتدار ملی است 

غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه انتخابات را یک جشن ملی می دانیم، گفت: همه ملت در یک جشن سیاسی شرکت می کنند و این برای همبستگی ملی و افزایش عزت و اقتدار ملی، پیام بسیار خوبی به دنیا دارد. 

**محمود عزیزی به هنگام رای دادن در مسجد حسینیه ارشاد گفت: مردم انتظار دارند مطالباتشان پیگیری شود و باید ببینیم نمایندگان مردم چگونه مطالبات مردم را در خانه ملت پیگیری می کنند. 

وی اظهارداشت: به نظر می رسد مردم با آگاهی به نمایندگان اصلح رای خواهند داد و این حضور مردم نیز بیانگر این است که تهدیدهای رسانه ها تاثیری بر حضور مردم در انتخابات ندارد. 

**مرضیه وحید دستجردی هم پس از آن که رای خود را به صندوق انداخت، اظهار داشت: امیدوارم مردم با حضور گسترده خود جایگاه جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان اعلام کنند.

وی تصریح کرد: این حضور در عرصه بین الملل، نشانگر این است که این ملت و این کشور عزت و اقتدار خود را حفظ کرده و در صحنه است.

دستجردی تاکید کرد: پیام انتخابات امروز به دنیا، این است که دنیا بداند جمهوری اسلامی ایران مستدام و مقتدر است و مردم هم از نظامشان، عزتشان و استقلال و آزادیشان حمایت می کنند.

** حسن غفوری فرد در حسینیه ارشاد اظهار داشت: دنیا بداند که نباید با ملت ایران با زبان تهدید صحبت کند زیرا حضور پرشور ملت نشان می دهد که آماده دفاع از نظام و کشور است.

وی ادامه داد: از ابتدای صبح تا کنون شاهد صف های طویل مردم برای رای دادن به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بودند که همین امر نشان می دهد که مردم از نظام و کشور خود دفاع می کنند. 

**مصطفی کواکبیان که در مسجد لرزاده رای خود را به صندوق انداخت و گفت: مردم با حضور پرشور خود در ساعات نخستین رای گیری اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

کواکبیان پیام حضور مردم را این گونه بیان کرد که همه چیز در کشور براساس رای مردم پیش می رود و آرای مردم تعیین کننده است و افزود: پیام خارجی انتخابات هم این است که هر قدرتی که نظام جمهوری اسلامی داشته باشد، به پشتوانه رای ملت است. 

** محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح طلب در حسینیه جماران به خبرنگاران گفت: مردم با تجربیاتی که از گذشته دارند قدر لحظات خود را می دانند و می دانند اگر حضورشان یک گام به جلو باشد، نقش آفرینی خواهند کرد و به همین جهت بزرگواری می کنند و با توجه به این که انتخاب زیادی ندارند می آیند تا شرایط از این بدتر نشود. 

خاتمی افزود: اصلاح طلبان همواره همراه و همگام با دولت در سیاست خارجی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حرکت کردند و البته نقش نظارتی و کنترلی خود را نیز فراموش نخواهند کرد. 

وی اضافه کرد: انتخابات امروز ادامه انتخابات سال 92 است و مردم پاسخ خود را در پای صندوق های رای خواهند داد. 

**هادی خامنه ای در حسینیه ارشاد رای داد و به خبرنگاران گفت: مردم به دنبال نمایندگانی هستند که توانایی قانونگذاری در جهت بهبود وضع زندگی آنان را داشته باشند.

وی با بیان این که با حفظ استقلال و بدون احتیاج به غرب مسیر خود را ادامه خواهیم داد، افزود: رابطه میان غرب و ایران باید رابطه ای برابر و پایاپای براساس احترام متقابل و بدون کسب برتری باید باشد. 

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: غربی ها باید روش های نادرست خود را جبران کنند و از کشورمان معذرت خواهی کنند چرا که 50 سال از عمر قبل از انقلاب در حالی گذشته که انگلیس ایران را استعمار خود کرده بود و اینها باید معذرت بخواهند. 

** دبیر شورای نگهبان هم گفت: انتخابات کنونی نه به انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آیت الله احمد جنتی پس از رای دادن به صندوق سیار در شورای نگهبان درباره شاخص های انتخاب اصلح نیز اظهار داشت: ضد انقلاب نباشد، انقلابی و ضد استکباری باشد و حتما در مقابل مستکبرین و بخصوص آمریکا، مواضع رهبری را دنبال کند. 

وی تصریح کرد: مردم ما انتظار دارند اینها همانند خودشان باشند زیرا مردم ولایت فقیه را قبول دارند و این ها هم باید ولی فقیه را نه با زبان و قلم، بلکه با همه وجودشان قبول داشته باشند. 

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: ما گفتیم این رای گیری تیراندازی و تیر سه شعبه ای است که شعب آن انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف گرفته و این انتخابات نه به آن هاست. 

**آیت الله موسوی بجنوردی: با وجود ردصلاحیت ها، همه باید در انتخابات شرکت کنند
آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی پس از رای دادن در حسینیه جماران با تاکید بر این که تخریب بویژه در مورد انقلابیون حرام است، گفت: در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان باید کسانی که در خط اسلام و امام هستند حضور داشته باشند.

** نهاوندیان: حضور مردم در انتخابات سد استواری مقابل سرایت ناامنی ها به داخل کشور

رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز پس از آن که رای خود را به صندوق انداخت، گفت: حضور مردم در انتخابات سد استواری مقابل سرایت ناامنی ها به داخل کشور ایجاد می کند و فضای سرمایه گذاری کسب و کار نیز استحکام پیدا می کند.

نهاوندیان افزود: انتخابات امسال در یک شرایط ویژه ای برگزار می شود؛ ما در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم و همزمانی آن با فضای جدید اقتصادی کشور و رفع تحریم ها اهمیت قانونگذاری و سیاستگذاری را بسیار مهم تر از گذشته می کند. 

رئیس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: از نظر سیاسی منطقه ما شرایطی دارد که برخی از کشورها شاهد ناامنی و امواج تروریست است و حضور مردم در انتخابات یک سد استواری در مقابل سرایت ناامنی ها به داخل کشور ایجاد می کند. 

**رییس مرکز پژوهش های مجلس: ریل گذاری درست مجلس آینده در زمینه اقتصاد پس از برجام

کاظم جلالی روز جمعه که در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد حضور یافته بود در جمع خبرنگاران گفت: طبق گزارش های رسیده از چند حوزه انتخابی، مشارکت مردم بسیار خوب است اما با این وجود ما در نیمه راه هستیم و امیدواریم بقیه مسیر را بتوانیم ادامه دهیم تا مردم مشارکت پرشور و جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اساسا باید با نگاه توسعه ای پیش برویم و هر ظرفیتی که امروز در عرصه بین المللی برای کشور در عرصه سرمایه گذاری اقتصادی ایجاد شده است را به سمت رشد و توسعه هدایت کنیم.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز پژوهش های مجلس اضافه کرد: نباید ایران مکانی برای کالاهای وارداتی غرب باشد. از سوی دیگر نباید فرصت به دست آمده را از دست بدهیم بلکه باید انتقال تکنولوژی صورت گیرد که بتوانیم جهش بزرگ اقتصادی داشته باشیم.

**احمد مازنی معاون اسبق بنیاد شهید که در مسجد حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت، گفت: حدود 20 سال است که در این حوزه انتخابی رأی می دهم اما هرگز تا این اندازه حضور مردم را پرشور ندیدم، به طوری که حضور مردم شبیه دوم خرداد 76 بوده است. 

ادامه دارد...
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین