کد خبر: ۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۰

مهمترين رويدادهای سينمايی سال از نگاهBBC

آفتاب‌‌نیوز : تام هنکس به عنوان نايب رئيس آکادمی علوم و هنرهای تصويری آمريکا (اسکار) برگزيده شد.

کوهستان بروکبک ساخته انگ لی فيلمساز تايوانی الاصل که در باره عشق دو گاوچران همجنسگرا است، پس از بدست آوردن شير طلايی ونيز با نامزد شدن در ۷ رشته از جمله بهترين فيلم در صدر فهرست نامزد های جوايز گلدن گلوب قرار گرفت.

نخل طلای جشنواره کن سال گذشته به برادران داردن( لوک و ژان پی ير) از بلژيک به خاطر فيلم کودک رسيد. 

جيم جارموش نيز به خاطر فيلم گل های پژمرده جايزه بزرگ جشنواره کن را بدست آورد.

عباس کيارستمی دوربين طلايی جشنواره کن را به طور مشترک به فيلم های سرزمين متروک ساخته جاباسوندرا از سريلانکا و من و تو و هر کسی که می شناسيم ساخته ميراندا جولی از آمريکا اهدا کرد.

روزنامه ديلی تلگراف انگلستان فيلم ۲۰۴۶ ساخته وونگ کاروای فيلمساز چينی را به عنوان بهترين فيلم سال ۲۰۰۵ برگزيد.

شون پن بازيگر مشهور سينما، با ديدار غير منتظره اش از ايران و حضور در نماز جمعه تهران و ملاقات با اکبر هاشمی رفسنجانی شايد خبرسازترين چهره هاليوودی برای ايرانيان بود. وی نخستين بازيگر هاليوود است که پس از انقلاب اسلامی به ايران سفر کرده است.

مايکل وينترباتم فيلمساز جوان انگليسی و سازنده فيلمهای پرسروصدايی چون در اين دنيا، به سارايوو خوش آمديد، و ۹ترانه برای فيلمبرداری فيلم تازه خود به نام جاده ای به گوانتانامو، بی سرو صدا به ايران سفر کرد و بخش های مهمی از فيلم خود را در ايران ساخت.

دانيل کريگ به عنوان جيمز باند جديد سينما جايگزين پيرس برازنان شد تا در بيست و يکمين فيلم جيمز باندی سينما، نقش مامور ۰۰۷ را در فيلم کازينو رويال ساخته مارتين کمپبل بازی کند.

بيژن مير باقری با فيلم ما همه خوبيم برنده جايزه يوزپلنگ نقره ای جشنواره فيلم لوکارنو شد. جايزه يوزپلنگ طلايی اين جشنواره به رودريگو گارسيا به خاطر فيلم 9 داستان زندگی رسيد.

سيدنی لومت جايزه اسکار افتخاری هفتاد و هفتمين دوره جوايز آکادمی اسکار را در سن ۸۰ سالگی بدست آورد. وی خالق فيلم هایی چون سرپيکو، شبکه و بعد ازظهر سگی است.

فيلم خيلی دور خيلی نزديک ساخته رضا مير کريمی به عنوان نماينده سينمای ايران به برای رقابت در بخش بهترين فيلم خارجی به آکادمی اسکار معرفی شد تا به رقابت با ۵۸ فيلم ديگر اين بخش بپردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۸۴/۱۰/۱۸
0
0
سلام‌:
لطفا سعي كنيد فني تر به سينما بپردازيد مثلا اخباري از كارگردانهاي مهم انقلال بديد.
با سپاس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین