کد خبر: ۳۵۱۸۰۳
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

مردم تهران خواستار تمدید ساعت رای گیری هستند

گزارش ها از اکثر نقاط تهران حاکی است که مردم در صف های طولانی شعب اخذ رای حضور دارند و خواستار تمدید ساعت رای گیری هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
گزارش های ایرنا از سطح شهر تهران نشان می دهد که همچنان شعبه های رای گیری با حضور گسترده مردم مواجه است و مردم خواستار افزایش ساعت رای گیری هستند تا بتوانند تعرفه های اخذ رای را به صندوق ها بیاندازند.

مردم امیدوارند تا با تمدید دوباره ساعت انتخابات بتوانند در تعیین سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

حضور مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری باشکوه است و همانند دوره های قبل با نشاط و پرانرژی به مراکز رای گیری آمده اند تا شرکت در انتخابات عظمت حضور و مردمسالاری را به رخ جهانیان بکشند.

در این میان شوق و شعف رای اولی ها دیدنی است چون جایگاه خود را در انتخاب موثر می دانند. 

همراهی کودکان با والدین خود در پای صندوق های اخذ رای تمرین دموکراسی است تا در دوره های بعد خودشان سرنوشت خویش را رقم بزنند

بر اساس این گزارش با گذشت 12 ساعت از آغاز رای گیری حضور چشم گیر است و لحظه به لحظه بر تعداد مردم افزوده می شود.

در حسینیه ارشاد با توجه به ازدیاد جمعیت و سه صندوق اصلی در این مکان سه صندوق سیار نیز اضافه شده است و شهروندان همچنان در حال رای دادن هستند.

در این میان حضور خبرنگاران خارجی بسیار گسترده است و آنان لحظات زیبای مشارکت و همدلی را ثبت و به رسانه متبوع خود مخابره می کنند.

خبرنگاران خارجی حاضر در شعب اذعان می دارند که مردم ایران سیاستمدارانی هستند که در زمانهای حساس با تصمیم های به موقع همه را متعجب می کنند.

رای گیری از ساعت هشت صبح آغاز شد و براساس قانون باید ساعت 18 به پایان می رسید اما به دلیل حضور گسترده مردم برای شرکت در انتخابات، وزارت کشور مهلت رای گیری تا ساعت 21 تمدید کرده است.

شش هزار و 138 صندوق رای در استان تهران پیش بینی شده که از این تعداد چهار هزار و 641 صندوق برای حوزه انتخابیه تهران و بقیه برای دیگر شهرستان های استان (پنج حوزه انتخابیه) است.

براساس اعلام استانداری تهران هشت میلیون و 475 هزار و 77 نفر در استان تهران واجد شرایط رأی دادن هستند که شش میلیون و 571 هزار و 574 نفر از این افراد مربوط به شهر تهران است.

استان تهران با شش حوزه انتخابیه اصلی در مجموع 35 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 30 کرسی آن مربوط به حوزه انتخابیه تهران و هر کدام از پنج کرسی دیگر به سایر حوزه های انتخابیه اصلی استان تعلق دارد.

این استان دارای شش حوزه اصلی و 20 حوزه فرعی شامل شهرستان ها و بخش ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان تهران 16 نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین