کد خبر: ۳۵۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۹
محمدرضا جعفري جلوه ، معاونت سينمايي عنوان کرد:

اگر دوست داريم سينماي ملي داشته باشيم ، بايد براي آن سرمايه گذاري كنيم

آفتاب‌‌نیوز : وی افزود : اگر دوست داريم سينماي ملي داشته باشيم و اصحاب سينما به اين سينما افتخار كنند ، بايد براي آن سرمايه‌‏گذاري جدي داشت.

وي به مذاكرات انجام شده براي حمايت بودجه با مسوولين مرتبط اشاره داشت و تصريح كرد: تا به اين جا براي برنامه‌‏ريزي‌‏هاي انجام شده، سعي كرديم آن چه را كه بايد اتفاق افتد ، ‌‏مطالبه كنيم. البته اين به معناي آن نيست كه مديريت فرهنگي بنا دارد در جايگاه فعال حمايت‌‏ها قرار گيرد. كاهش تصدي گري و همكاري همدلانه با بخش خصوصي به شكل جدي در دستور كار ما قرار دارد يعني همچنان معاونت سينمايي در حمايت از بخش خصوصي و بستر سازي هاي لازم گام برمي دارد. 

"جعفري جلوه" درباره كاهش تصدي گري و در اختيار قرار دادن بسياري از مسائل به بخش خصوصي تصريح كرد: كاهش تصدي‌‏گري و همكاري همدلانه با بخش خصوصي به شكل جدي در دستور كار ما قرار دارد ، يعني همچنان معاونت سينمايي در حمايت از بخش خصوصي و بستر سازي هاي لازم گام برمي دارد ، اما نبايد در اين رابطه دچار توهم شد ، چرا كه كاهش تصدي گري به معناي حذف تصدي‌‏گري نيست، هيچ كس در بخش خصوصي ترديد ندارد كه بدون بخش دولتي و با يك مديريت دولتي هوشمند ، همدل و همراه پيش‌‏رو مقصد نخواهد داشت، در عين حال مديريت دولتي هم بايد اين نكته را مورد توجه قرار دهد كه بدون داشتن بخش خصوصي پويا ، نمي توان به هدف‌‏هاي مورد نظر رسيد. 

وي پيرامون حمايت معاونت سينمايي در بخش توليد گفت: ما در توليد نمي‌‏خواهيم جاي بخش خصوصي را بگيريم، توليد كنندگان بايد مولفيني باشند كه به خواست خود در اين وادي قدم بر مي‌‏دارند ، ولي همين بخش خصوصي بايد زير چتر دولتي هم باشد ، چون سينما صنعت بزرگ و پر هزينه‌‏اي است. 

معاونت سينمايي در پايان با ياد آوري پروژه "شهرك سينمايي هشتگرد" افزود: اين پروژه جزء برنامه‌‏هايي است كه معاونت سينمايي خود را موظف انجام آن مي‌‏داند ، اين امور زير ساخت ، جزء امور جدي و نيازمند سينماي ايران است . البته بايد در آن بازنگري شود و احيانا قسمت‌‏هايي از آن تكميل‌‏تر از بخش موجود شود ، سينماي ما بايد محلي را به عنوان مركز بزرگ فعاليت سينمايي داشته باشد و اين پروژه مي‌‏تواند در سطح ملي ، منطقه‌‏اي و حتي جهاني به مدد سينماي ملي ما بيايد. البته براي اين پروژه بايد با تدبير و سرمايه گذاري دولت پيش رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین