کد خبر: ۳۵۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام:

مسئولان با کسانی که نامزدهای انتخابات را متهم به ارتباط با کشورهای خارجی کردند، برخورد کنند

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام خواستار برخورد مسئولان کشور با کسانی شد که به برخی جناح ها و فهرست های انتخاباتی تهمت ارتباط با کشورهای خارجی می زنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای در گفت و گو با جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی اش از انتخابات هفتم اسفند اظهار داشت: من فکر می کنم مثل همیشه است؛ یعنی انتخابات های ما غالبأ مورد استقبال بوده است. مردم تحت تأثیر انگیزه ای که از اول داشتند برای حضور در سرنوشتشان شرکت می کنند.  از اول هم چون انقلاب یک انقلابی بود که با حضور تک تک مردم به ثمر رسید این خصوصیت برای مردم ثابت شده و جا افتاده که باید حضور داشته باشند و یکی از شرایط حضور، حضور در انتخابات است. 

وی یادآور شد: آن زمانی که دفاع مقدس بود مردم حضورشان در دفاع مقدس هم چشمگیر بود و انتخابات هم یکی از صحنه هایی است که وفاداری مردم را به اصل انقلاب می رساند و مردم با قطع نظر از عملکرد مسئولین که ممکن است انتقاداتی به آن وارد باشد ولی چون به اصل انقلاب توجه دارند طبیعتأ شرکت در انتخابات را به نوعی به اصل انقلاب ارتباط می دهند و به این دلیل همه حاضر می شوند و حضور پیدا می کنند. امسال هم این طور که من می بینم حضور مردم، خوب و پر رونق است.

خامنه ای در پاسخ به اینکه فکر می کنید اگر مشارکت بالا باشد گرایش مردم بیشتر به چه سمتی خواهد بود؟ گفت: ما به عنوان اصلاح طلب ما معتقدیم که اکثریت مردم گرایششان به اصلاح طلبی است و درصد آراء این جریان در مقایسه با جناحی که اصلاحات به معنی واقعی را قبول ندارند بالاست. بنابراین اگر حضور مردم در انتخابات حضور حداکثری باشد شانس اصلاح طلبان بالا می رود.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به اینکه در چند روز اخیر دیدیم که برخی لیست ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون را به دولت های خارجی منتسب کردند. نظر شما در مورد این طور صحبت ها چیست؟ گفت: طبیعی است که این طور صحبت ها بسیار زشت و منفور است و  نوعی روش های ماکیاولیستی است که برای تأمین هدفشان هر روشی را توجیه می کنند. 

وی افزود: یک اثر این کارهای زشت که شاید با تلقین خارجی ها باشد این است که می خواهند نفوذ خارجی ها را پررنگ جلوه دهند؛ اما آیا فردا اگر این لیست ها رأی بالا آورد معنا و تفسیرش این می شود که خارجی ها اینقدر نفوذ داشته اند که این ‌رأی را آورده اند؟!! اینها کارهای زشتی است که مسئولین باید به طور جدی جلوی آن را بگیرند و با مواردی که یا به عنوان شخص یا نهاد و یا رسانه از این چیزها می گویند و می نویسند، برخورد کنند. 

وی یادآور شد: خیلی ها این کار را در دوره های مختلف کرده اند. هر کس به مخالف خودش نسبتی می داد؛  یکی از این تهمتها توسط مخالفین آیت الله کاشانی به ایشان زده می شد؛ در حالی که آقای کاشانی یک شخصیت مبرّز، روحانی، بزرگ و فردی در حد مرجع تقلید بود و مراجع آن زمان و امام به ایشان بسیار بسیار علاقه مند بود. حتی من یادم هست که در جلسه ای سال 42 یک نفر کلمه ای تردید آمیز در مورد آقای کاشانی گفت که امام عصبانی شد و من خودم در آن جلسه بودم. راجع به آقای کاشانی که در مورد شخصیت و محبوبیت او کسی نمی تواند شک کند این حرف ها را می زدند راجع به خود امام نیز در گذشته این حرف ها را می زدند. شاه راجع به امام این نسبت ها ر ا می داد که اینها از خارج دستور می گیرند این روش روش بسیار کثیف، رنگ باخته ای است که هر کس این کار را انجام دهد اول زشت رویی و زشت خویی خودش را نشان داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین