کد خبر: ۳۵۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

جزئیات پیک نوروزی دانش آموزان اعلام شد/ از انشا و کتابخوانی تا تهیه عکس و فیلم و ساخت کاردستی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران جزییات فعالیت های نوروزی برای دانش آموزان ابتدایی را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فریبرز حمیدی  درباره ی فعالیت‌های یادگیری ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی برای ایام نوروز گفت: فعالیت های نوروزی مدارس از سال ۱۳۹۲ طراحی و تدوین شده است که بر طراحی فعالیت‌هایی همچون انشانویسی، گفتگو، کتابخوانی، آشنایی با آداب و رسوم و پیشینه‌های فرهنگی تأکید کرده ایم.

وی افزود:‌ معلمان دوره ابتدایی از ابتدای دی ماه فعالیت‌های نوروزی را طراحی کرده‌اند.

معاون آموزش بتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ تقویت مهارت‌های یادگیری در محیط طبیعی و تقویت مهارت‌های زندگی به عنوان مکمل برنامه‌های درسی از جمله فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز است.

حمیدی بیان کرد:‌ دانش‌آموزان فعالیت‌های یادگیری را در قالب گزارش از آداب و رسوم محلی، کاردستی،‌ مصاحبه، نقاشی، ساخت وسیله، تهیه گزارش، تهیه فیلم و عکس و کتابخوانی انجام می‌دهند.

وی با بیان ایتکه فعالیت‌های یادگیری باید متناسب با علایق دانش‌آموزان باشد، گفت: بعد از انجام فعالیت خودارزیابی توسط دانش‌‌‌آموز و دگرارزیابی توسط خانواده و معلم صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه فعالیت های نوروزی باید خلاقانه طراحی شود، تصریح کرد: لذت‌بخش بودن، تقویت فنون پرسشگری، توجه به روش تحقیق،‌ تصمیم‌گیری و تفکر نقاد از ویژگی‌های فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز است. همچنین تأکید داریم متناسب با شرایط عطیلات نوروز فرصت بازدید، بازی و مسافرت از دانش‌آموز سلب نشود.

حمیدی ادامه داد:‌ معلم با توجه به فرصت‌های آموزشی و پرورشی کلاس خود فعالیت‌هایی را برای عمق بخشیدن به یادگیری دانش‌آموز طراحی می‌کند که نقش اولیا و نظارت آنها را درنظر گرفته‌ایم تا در انتهای کار ارزیابی از عملکرد دانش‌آموز داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همانند سال گذشته از ۱۵ تا ۲۷ فروردین ماه سال ۹۵ معلمان بازخوردهایی از فعالیت‌های یادگیری دانش آموزان در زمینه خاطره نویسی و سفرنامه نویسی ارائه می‌دهند و در مدارس نیز نمایشگاهی از بهترین فعالیت‌های یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز برگزار می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین